پرداخت زکات بین مردم به یک باور تبدیل شود
کد خبر: 3383007
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
آیت‌لله عالمی:

پرداخت زکات بین مردم به یک باور تبدیل شود

گروه اجتماعی: روحانیون باید بین مردم زکات را تبیین کنند و ترویج دهند که قدم اول در دین‌داری ادای زکات و قدم بعدی نیز نهادینه کردن و فرهنگ‌سازی است تا زکات در بین مردم رایج و همیشگی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله حسن عالمی، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی در گردهمایی سراسری آموزشی ـ توجیهی روحانیون زکات که امروز، 15 مهرماه در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، با اشاره به آنچه که در مورد زکات در آیات قرآن و روایات آمده است و در مورد زکات و آثار برکات آن ابراز کرد: بهترین کلام برای بیان به مردم جهت پرداخت زکات کلام خداو ند است تا بدانند زکات چه جایگاهی در بین فرایض دیگر دارد.

آیت‌الله عالمی زکات را ضروری‌ترین فریضه دینی دانست و اظهار کرد: همه کسانی که دست‌اندرکار امر زکات هستند باید این مقوله را برای مردم  جا بیندازند تا برای مردم تبدیل به یک باور شود.

وی با بیان این روایت از امام صادق(ع) که فرمودند: بعد از اصول دین، گام اول زکات است، ادامه داد: روحانیون باید بین مردم زکات را تبیین کنند و ترویج دهند که قدم اول در دین داری ادای زکات و قدم بعدی نیز نهادینه کردن و فرهنگ‌سازی است تا زکات در بین مردم رایج و همیشگی شود.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به آثار زکات و تبیین آن برای مردم با نگاه به آیات قرآنی تصریح کرد: زکات، تطهیر باطنی انسانها است تا جایی که قرآن بیان کرده که از انسان‌ها صدقه بگیر تا آنها پاک و تزکیه شوند.

وی با بیان اینکه از آثار دیگر زکات وسیله بودن برای پوشیدن خطایا و بخشش گناهان است، همچنین زکات در بهشت را برای انسان باز می کند و در نهایت به تقرب الهی می‌‌انجامد، افزود: باید به مردم گفت که دادن زکات خرج مال نیست بلکه جمع مال و اضافه کردن آن است زیرا زکات، مال انسان را از تلف شدن در امان می دارد و زکات باید برای مردم عامل مشوق باشد.

رئیس شورای مرکزی زکات اضافه کرد: طبق روایات دادن زکات از قحطی و خشکسالی جلوگیری می کند تا آنجا که پیامبر(ص) گفته است امت من همیشه رو به خیر است و اگر زکات ادا نشود زمین برکتش را دریغ می کند.

وی عنوان کرد: روحانیون در تبلیغ خود برای پرداخت زکات از سوی مؤدیان از احادیث بهره مند شوند، چرا که مردم به سخنان ائمه‌اطهار(ع) بیش از هر چیز دیگری بها می دهند.

رئیس شورای مرکزی زکات به تبیین آثار زکات برای فرد و اطرافیان او پرداخت و ادامه داد: کسی که زکات ندهد آینده بدی برای خود و اطرافیان رقم می خورد و اثر آن در برگیرنده همه مردم است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ - ۰۹:۵۵
0
0
سلام.بیانات فوق بسیار عالی و متین است.اما باید در جامعه کنونی و مردم این دوره جور دیگر بیان کرد.گفتن اینکه عدم پرداخت زکات موجب خشکسالی و بی برکتی است الان جواب نمیدهد چرا که خیلی افراد دچار شبهاتی می شوند که چرا در کشورهایی که حرفی از دین و ایمان نیست اما برکت و سرسبزی زیاد است.باید گفت پرداخت زکات واجب است همان طور که امور دیگری واجب شده.حالا در کنارش برکاتی هم دارد.
captcha