رونمایی از «خانواده خورشید» بدون حضور مدعوین فرهنگی/ گامی برای مهجوریت‌زدایی از «الغدیر»
کد خبر: 3383010
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳

رونمایی از «خانواده خورشید» بدون حضور مدعوین فرهنگی/ گامی برای مهجوریت‌زدایی از «الغدیر»

گروه ادب: مدیر کانون خورشید در آئین رونمایی از کتاب «خانواده خورشید» گفت: این کتاب نخستین جلد از مجموعه آثار درباره الغدیر است که امیدواریم گامی در پایان دادن به مهجوریت الغدیر باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مشکوری، مدیر کانون خورشید در مراسم رونمایی از کتاب «خانواده خورشید» با بیان اینکه امیدواریم این کتاب به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم پایان دادن به مهجوریت الغدیر، علامه امینی پایان دهد گفت: این کتاب یکی از تولیدات ما در حوزه غدیر و امام علی(ع) است.
وی با بیان اینکه علامه امینی بدون یار و پشتیبان اثری باقی گذاشت که شیعه سال ها بتواند به عنوان سپری در برابر شبهات از آن استفاده کند و قامت راست کند گفت: کانون خورشید به واسطه دغدغه‌ای در سه سال، اقداماتی انجام داده که به برکت صاحب غدیر و با مدد خیرین انجام شده و توانسته با این اقدامات تنه به تنه بنیاد غدیر بزند.
وی افزود: یکی از مهمترین کارها براساس کار پژوهشی و تحقیقی الغدیر بوده که علامه امینی در مدت 40 سال با مطالعه 10 هزار جلد کتاب این اثر عظیم را در 11 جلد فراهم کرده است.
مدیر کانون خورشید ادامه داد: کتاب الغدیر مهجور بود تا اینکه سال 1378 مقام معظم رهبری در جمع دست اندرکاران بنیاد غدیر سخنانی با این مضمون ایراد کردند که الغدیر مهجور است و با اینکه به اندازه صدها کتاب ارزش دارد مهجور مانده است باید عده‌ای آن را بررسی کنند و از مهجوریت خارج کنند. ایشان از الغدیر به عنوان کاخ علامه امینی یاد کردند و سفارش کردند که کتاب ها دانه دانه بیایند و در کنار مجموعه الغدیر استفاده شود.
مدیر کانون خورشید گفت: 16 سال از کلام مقام معظم رهبری می‌گذرد و احدی اقدامی نکرده است. این در حالی است که الغدیر تقریظ های علمای اهل تسنن را هم دارد.
وی افزود: این امر عملا دغدغه ما شد که مطالب این کتاب را به گوش مخاطبان عام برسانیم. در این راستا 5 بار الغدیر از ابتدا تا انتها خوانده شد و مطالب آن به صورت زنجیروار در سایت اکمال قرار گرفت.
حجت الاسلام مشکوری تصریح کرد: در ادامه کار مقام معظم رهبری از سایت اکمال ابراز خرسندی کردند ولی فرمودند تا وقتی این مطالب کتاب نشود سند نیست، بنابر این تصمیم گرفتیم 40 عنوان کتاب را در قالب جزوات کم حجم تهیه کنیم که خانواده خورشید جلد اول است.
وی ادامه داد: هر کتاب یک ایوان یا تالار از کاخ الغدیر است و به دنبال خانواده خورشید کتاب های چون مکارم خورشید، عطا خورشید، مودت خورشید، طواف خورشید، مطاف الشمس، جلوه خورشید، بانوی خورشید و ... چاپ می‌شود.
وی یاد آور شد: تعداد صفحات این کتابها کم حجم است و ضرب فنی کار را گرفته‌‌ایم که مخاطب عام بتواند با آن ارتباط برقرار کند.
مراسم رونمایی از کتاب خانواده خورشید عصر چهارشنبه 15 مهر ماه، در ترنجستان بهشت برگزار شد. قرار بود علی اکبر اشعری مدیر پروژه باغ کتاب و علیرضا مختارپور، دبیر کل نهاد کتابخانه عمومی کشور در جلسه حاضر باشند که در جلسه حاضر نشدند.

captcha