دولت عربستان در قبال حوادث اخیر پاسخ‌گو باشد
کد خبر: 3383381
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳

دولت عربستان در قبال حوادث اخیر پاسخ‌گو باشد

گروه سیاسی: امام‌جمعه شهرضا با اشاره به لزوم پاسخ‌گویی دولت عربستان در قبال حوادث اخیر در مناسک حج، گفت: این مسئله مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، مسؤلان و تمامی اقشار مردم ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی، امام‌جمعه شهرضا روز گذشته، 17 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: برخی افراد، جنایت آل سعود را دستاویزی برای دین‌ستیزی قرار داده‌اند، اما تمامی این سخنان نشان از ساده‌اندیشی گویندگان آن‌ها دارد، زیرا رفتار یک دولت ربطی به احکام و قواعد اسلام ندارد.
وی افزود: مردم ایران و خانواده‌های داغدار خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی جوانب این حادثه و علل کم‌کاری عربستان در این مورد هستند.
امام‌جمعه شهرضا با بیان اینکه مکه و مدینه متعلق به همه مسلمانان است و از این جهت نمی‌توان مناسک حج را به‌عنوان یک واجب شرعی  تعطیل کرد، گفت: بهترین راه برای جلوگیری از تکرار چنین وقایعی، نظارت کشورهای مسلمان بر مناسک حج است.
یعقوبی بیان کرد: نباید لزوم پاسخ‌گویی عربستان و حکومت آل سعود در مورد حوادث اخیر به عرب‌ستیزی یا دشمنی شیعه و سنی بدل شود، زیرا شیعه و سنی برادران دینی یکدیگر هستند و ما نیز با بسیاری از کشورهای عرب زبان مشکلی نداریم.
وی با بیان اینکه وقوع حوادث اخیر در مکه و منا از بزرگترین حوادثی است که باعث عزادار شدن جمع کثیری از مردم شد، ادامه داد: مردم ایران در غم از دست دادن حجاج ایرانی در مناسک حج، با چشمانی گریان و با کینه، شعار مرگ بر آل سعود سردادند.
وی با تأکید بر لزوم پاسخگویی دولت عربستان در قبال حوادث اخیر در مناسک حج، گفت: این مسئله مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، مسؤلان و تمامی اقشار مردم ایران است.

captcha