مراسم یادبود «حسن دانش» در یزد برگزار شد
کد خبر: 3383385
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
با حضور رئیس سازمان اوقاف:

مراسم یادبود «حسن دانش» در یزد برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم یادبود «حسن دانش» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی 17 مهر در یزد برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، مراسم یادبود قاری مهاجر الی‌الله و شهید قرآنی فاجعه منا حاج حسن دانش با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور شب گذشته، 17 مهر در امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد.



حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در این مراسم اظهار کرد: خون پاک حجاج بیگناه کشته شده در فاجعه منا حکام آل‌سعود را بیش از پیش رسوا خواهد کرد.



وی افزود: آل‌سعود همواره عنوان می‌کند خادم‌الحرمین هستند اما آن جایی که باید مسئولیت‌ها را بپذیرند قصور و کوتاهی خود را به گردن حجاج و مهمانان می‌اندازند.



محمدی ضمن گرامیداشت یاد کشته شدگان فاجعه منا و با اشاره به اینکه حاج حسن دانش و حاج محسن حسنی کارگر و دیگر افرادی که به عنوان گروه تواشیح در این فاجعه با عزت از این دنیا رفتند و جامعه قرآنی، علما و بزرگان در مراسم‌های بزرگداشت آن‌ها با تکریم و ادب حضور یافتند گفت: ماهم باید به گونه‌ای زندگی کنیم که در نهایت مرگ با عزت داشته باشیم و این شهدا روزعید قربان در قربانگاه ابراهیم و اسماعیل با ذکر خدا به دیدار الهی شتافتند.



حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد نیز در این مراسم گفت: حاج حسن دانش یکی از نخبگان قرآنی استان یزد و کشور بود که زحمات زیادی برای جامعه قرآنی کشید و در نهایت انتخاب شد و به فیض شهادت رسید.



یادآوری می‌شود که تلاوت رحیم خاکی و احمدی‌وفا از قاریان برجسته کشوری و مداحی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

captcha