برپایی نمایشگاه خوشنویسی «آئینه شعر کدکنی»
کد خبر: 3384894
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

برپایی نمایشگاه خوشنویسی «آئینه شعر کدکنی»

گروه هنر: در نمایشگاه خطاطی «آئینه شعر کدکنی» که در فرهنگ‌سرای شفق برپاست، ۲۱ اثر خوشنویسی نستعلیق شامل ۲۰ شعر از محمدرضا شفیعی کدکنی و یک شعر از مصطفی محدثی خراسانی در ستایش استاد در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مریم امام‌وردی، هنرمند خوشنویس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: در نمایشگاه خطاطی «آئینه شعر کدکنی» که از جمعه 17 مهر در فرهنگسرای شفق دایر شده است، 21 اثر خطاطی به شیوه خط نستعلیق از آثار من به نمایش درآمده است.
وی ادامه داد: این نمایشگاه به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد تولد استاد بزرگ زبان و ادب فارسی؛ محمدرضا شفیعی کدکنی برپا شده است که 20 اثر آن به اشعار خود استاد اختصاص دارد و یک اثر نیز شعری است از مصطفی محدثی خراسانی؛ شاعر آئینی کشور که دو سال پیش در دیدار با استاد و در وصف شخصیت وی سروده است.
امام‌وردی تصریح کرد: این 20 اثر خوشنویسی از میان آثار استاد شفیعی کدکنی و با مطالعه جامع همه آثار به ویژه اشعار ایشان تولید شده است که بیشتر جنبه عرفانی دارد و شامل مضامین امید و آرزو برای برقراری عدالت و مشابه آن است با این وجود د انتخاب اشعار استاد بیشترین توجه من روی این نکته معطوف شد تا عباراتی را برای خوشنویسی برگزینم که از نظر کلمات و واژگان در زمان خوشنویسی زیبا و چشم‌نواز باشد.


مدرس انجمن خوشنویسان مشهد افزود: از سال 91 نمایشگاه‌های متعدد آثار خوشنویسی را در تهران برپا کردم  تا بهمن 93  که زیر نظر استاد جواد بختیاری دوره‌های تکمیلی خوشنویسی را پشت سرگذاشتم همواره به این موضوع توجه داشتم که باید سیر هنر خوشنویسی خود را بر مدار موضوعی خاص پیش ببرم تا اینکه خطاطی و خوشنویسی با موضوع اشعار استاد شفیعی کدکنی به من پیشنهاد شد و از همان زمان بر روی مجموعه کتاب‌ها و تألیفات این استاد گرانقدر ادب فارسی تمرکز کردم و همزمان کار کتابت اشعار وی را آغاز کردم.
وی با اشاره به اینکه آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه منتخب خوشنویسی است که در این محدوده زمانی براساس اشعار استاد شفیعی کدکنی نگارش کرده است گفت: از اوایل تابستان تذهیب آثاری که قصد نمایش آنها در این نمایشگاه را داشتم آغاز شد تا آنها به منظور برپایی این نمایشگاه آماده شوند اما تعجب می‌کنم با وجود آنکه خبررسانی برپایی این نمایشگاه از مردادماه آغاز شده است چرا حداقل از سوی شاگردان استاد در دانشکده زبان فارسی دانشگاه تهران استقبالی از آن صورت نگرفته است.
امام‌وردی در پایان با اشاره به اینکه آثار این نمایشگاه برای علاقه‌مندان قابل فروش است گفت: از طریق دوستانی همچون سهیل محمودی، شخص استاد از برپایی این نمایشگاه مطلع شدند البته تصور می کنم به دلیل مشغله زیاد نتوانند دعوت ما را اجابت کرده و برای بازدید از نمایشگاه حضور پیدا کنند اما قرار است با نمونه ای‌از آثار نمایشگاه، روزی به محضر ایشان شرفیاب شوم.
یادآور می‌شود، نمایشگاه خطاطی «آئینه شعر کدکنی» تا 23 مهر در فرهنگسرای شفق دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 9 تا 18 از آن بازدیدکنند.

captcha