آیین پرده خوانی در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 3388439
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
هر شب در برنامه جلوه سوگ:

آیین پرده خوانی در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ گفت: آیین پرده خوانی همزمان با برگزاری اولین ویژه برنامه «جلوه سوگ» در دهه اول ماه محرم هر شب در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزای ایکنا، سید علیرضا فاطمیان پور، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ گفت: این مراسم که هر شب در تکیه ایستگاه صلواتی چای روضه، به ذکر مصائب و فضائل اهل بیت(ع) در کربلا در قالب روضه، نقالی، مقتل خوانی، پرده خوانی و چاوش خوانی می پردازد.

وی افزود: در شب های گذشته به رسم و رسوم و آداب مجالس اباعبدالله الحسین(ع) و مسئله صبر با بیان داستان و نکات دیگر پرداخته شده است که با استقبال خوبی از سوی شهروندان همراه بوده است.

فاطمیان پور با اشاره به حضور حدود 150 نفر هر شب در این تکیه گفت: این برنامه از ساعت 20 به صورت 3 برنامه 20 دقیقه ای توسط مرشد محسن میرزاعلی به اجرا در می آید که در فواصل آن در این تکیه به صورت سنتی از عزادارن حسینی با چای و شربت پذیرایی می شود.

ویژه برنامه «جلوه سوگ» همزمان با آغاز ماه محرم به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین(ع) با برپایی 10 تکیه آغاز به کار کرده و تا 11 آذرماه میزبان شهروندان است.

captcha