کربلا هیچ مشکل امنیتی‌ ندارد
کد خبر: 3391112
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
استاندار کربلای معلی اعلام کرد:

کربلا هیچ مشکل امنیتی‌ ندارد

گروه جامعه: استاندار کربلای معلی تاکید کرد: هیچ مشکل و خلل امنیتی در این استان وجود ندارد و طرح امنیتی روند طبیعی خود را طی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نصیف جاسم الخطابی رئیس شورای استان کربلای معلی از نبود هیچ تعطیلی رسمی در این استان خبر داد.

وی تصریح کرد: طرح امنیتی روند طبیعی خود را طی می‌کند و همان طور که برنامه‌ریزی شده، ادامه دارد و شاهد اجرای عالی این طرح هستیم و هیچ مانعی که در برابر آن باشد یا اجرای آن را دچار آشفتگی کند، وجود ندارد.

الخطابی افزود: دولت محلی در کربلا تمایل دارد فرصت کار را از دست ندهد از سوی دیگر تعداد زائران به آن اندازه نیست که در روند اجرای طرح امنیتی مانعی ایجاد شود.

کربلای معلی میعادگاه عاشقان

پایگاه المسله نیز گزارش داده است هزار و 500 موکب در کربلا به اطعام زائران حسینی می‌پردازند.

بر اساس این گزارش، کربلای معلی هر روزه میزبان هزاران زائر از داخل و خارج عراق برای مشارکت در مراسم سوگواری امام حسین(ع) از جمله عاشورا است .

همچنین هر روزه ده‌ها موکب حسینی در خیابان‌های کربلا به سمت مراقد مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) حرکت می‌کنند.

المسله نوشت: اغلب موکب‌های حسینی همزمان با عزاداری برای سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، از پیروزی‌های شجاعانه نیروهای مردمی و امنیتی بر ضد گروههای تکفیری تمجید می‌کنند و خواستار اخراج مفسدان از ادارات دولتی و بازخواست آنها می‌شوند.

از سوی دیگر اداره بهداشت کربلا از استقرار تیم‌های بهداشتی در مناطق مختلف استان به ویژه در مسیر موکب‌های حسینی طی ایام دهه اول محرم برای حفظ سلامت زائران و جلوگیری از ابتلای آنها به بیماری‌ها به ویژه پس از آشکار شدن ابتلا برخی افراد به وبا خبر داد.

captcha