پزشکان و جراحان ایرانی عازم عتبات عالیات شدند
کد خبر: 3391305
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
حیدری:

پزشکان و جراحان ایرانی عازم عتبات عالیات شدند

گروه جامعه: معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت از اعزام تیم ویژه درمانی کشورمان به عراق خبر داد و گفت: این تیم امروز راهی عتبات می‌شود.

علی حیدری، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اعزام 60 نفر از پزشکان، جراحان و پرستاران کشورمان به عتبات عالیات خبر داد و گفت: این افراد در قالب دو گروه 30 نفره برای خدمت رسانی به زائران مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی امروز عازم عتبات عالیات می‌شوند.

وی از آغاز به کار این گروه‌های درمانی در چادرهای هلال احمر اطراف حرم‌های مطهر امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و به ویژه بین‌الحرمین خبر داد و گفت: به دلیل برنامه خاصی که در روز عاشورا در عتبات عالیات برگزار می‌شود، این تیم بیشتر شامل جراحان کشورمان هستند.

حیدری با تأکید بر اینکه درمانگاه‌های ایران در کربلا و نجف اشرف ویژه زائران ایرانی است و فقط به زائران ایرانی خدمات رایگان درمانی ارائه می‌کند، گفت: تیم‌‌های پزشکی که در مناسبت‌های ویژه‌ای‌ مانند نیمه شعبان، عاشورا و اربعین به عراق فرستاده می‌شود، به زائران همه کشورها خدمت رسانی می‌کند.

به گزارش ایکنا، این گروه تا بعد از مراسم عاشورا در عراق به ارائه خدمات پزشکی می‌پردازند و سپس به کشور باز می‌گردند و گروه درمانی ویژه‌ای شامل بیش از 350 پزشک و پرستار برای پوشش درمانی مراسم پیاده‌روی اربعین به عراق اعزام خواهد شد.

captcha