برپایی موکب جمکران در مسیر نجف تا کربلا با شعار «مع امام منصور»
کد خبر: 3391619
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

برپایی موکب جمکران در مسیر نجف تا کربلا با شعار «مع امام منصور»

گروه اجتماعی: مدیر روابط عمومی و امور بین الملل مسجد مقدس جمکران از برپایی موکب جمکران در مسیر نجف تا کربلا با شعار «مع امام منصور» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی زاده با اشاره به برگزاری موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر نجف تا کربلا اظهار کرد: با توجه به فرمان  امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) که به مردم گفته شود به این مکان بیایند و آن را عزیز شمارند؛ یکی از سیاست‌های ما معرفی مسجد در فضاهای مختلف از جمله در فضای همایش جهانی پیاده‌روی اربعین حسینی است.

هاشمی زاده ادامه داد: در ایام اربعین حسینی خادمان مسجد مقدس جمکران با هدف نشر معارف اهل بیت (علیهم السلام) و ترویج فرهنگ مهدویت در قالب موکب به زائران پیاده مسیر کربلا تا نجف خدمات رسانی خواهند کرد.
وی افزود: خادمین این مسجد از حدود دهم صفر تا اربعین حسینی با برپایی موکب در فاصله حدود 15 کیلومتری کربلای معلی خدمات فرهنگی و پذیرایی به زائران ارائه خواهند کرد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه هزینه‌های این موکب با کمک‌های مردمی تامین می‌شود، بیان کرد: مومنین خداجوی برای اهدای کمک‌های نقدی جهت تامین هزینه‌های این موکب می‌توانند وجوه خود را به شماره حساب 2555555501 نزد بانک ملت واریز کنند و یا برای هماهنگی پرداخت کمک‌های غیر نقدی به صورت حضوری به روابط عمومی مسجد مقدس جمکران مراجعه کرده و یا با شماره 02537253417 تماس حاصل نمایند.
هاشمی زاده ادامه داد: فصول اصلی خدمات‌دهی این موکب به جز پذیرایی‌های میان وعده، خدمات فرهنگی از جمله اقامه نماز جماعت سه وعده با مقدمات کامل، قرائت قرآن و فعالیت‌های دارالقرآنی را برنامه‌ریزی کرده با سایر نهادهای فرهنگی فعال در این حوزه نیز همکاری خواهد داشت و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ثواب ختم قرآن کریم به روح شهدای حشد الشعبی عراق اهدا خواهد شد.
وی گفت: از دیگر برنامه‌های این موکب فعالیت بخش کودکان گل نرگس، پاسخگویی به سوالات مهدوی با رویکرد مخاطبین غیر ایرانی با رعایت حفظ فضای فرهنگی و سنتی جامعه عرب زبان کشور عراق است.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: شعار این موکب پس از مشورت با کارشناسان مختلف حوزه علمیه قم، عبارتی از زیارت عاشورا با عنوان مع امام منصور است که در برگیرنده مفاهیم بلند مهدویت می باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تمهیدات اولیه برای مکان‌یابی دقیق موکب با اعزام گروه پیشتاز به منطقه صورت گرفته و به زودی مکان موکب نهایی و اطلاع رسانی خواهد شد.

captcha