مسئله وبا در عراق نگران کننده است؟
کد خبر: 3393420
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
حیدری تشریح کرد:

مسئله وبا در عراق نگران کننده است؟

گروه سلامت: معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت با تأکید بر اینکه طی دو ماه گذشته هیچ‌ موردی از ابتلا به وبا در میان زائران ایرانی عتبات مشاهده نشده است، گفت: با سرد شدن هوا شاهد فروکش کردن این بیماری خواهیم بود و جای هیچ‌نگرانی نیست.

علی حیدری، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این سؤال که آیا شیوع وبا در عراق برای زائران ایرانی نگران کننده است؟ با صراحت گفت، خیر و ادامه داد: ما به تمام درمانگاه‌های خود در عراق دستور داده‌ایم که هر کسی با علامت بیماری اسهال مراجعه کرد، آز وی آزمایش به عمل بیاورند.

وی تصریح کرد: هیچگونه مورد اثبات شده‌ای از ابتلا به وبا طی دو ماه گذشته در بین زائران ما وجود نداشته و سه کارشناس مبارزه با بیماری‌ها نیز به عراق اعزام شده‌ و در کربلا، نجف و کاظمین مستقر هستند.

حیدری افزود: این افراد را دفتر مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به ما معرفی کرده است و افراد خبره‌ای هستند و تاکنون هیچگونه مشکل خاصی در این خصوص نداشته‌ایم.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به این سؤال که اعلام شده در استان‌های زیارتی عراق وبا شیوع نداشته است، آیا در خود عراق شیوع این بیماری نگران کننده است؟ گفت: در کل کشور عراق نیز به حدی که ما در ایران نگران هستیم، نگرانی وجود ندارد و با توجه به اینکه به سمت سرد شدن هوا نیز می‌رویم شیوع این بیماری فروکش می‌کند.

captcha