چهارمین جشنواره شکوفا در ۵ محور کلید خورد
کد خبر: 3399508
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

چهارمین جشنواره شکوفا در ۵ محور کلید خورد

گروه فضای مجازی: با برگزاری نخستین جلسه راهبردی به ریاست معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، چهارمین دوره جشنواره شکوفا در ۵ محور آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، این نشست با حضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری، مدیران عامل سازمان‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و ورزش، دبیر جشنواره شکوفا و دبیران علمی کانون‌های 5 گانه، معاونین ونمایندگان مناطق هادی (مناطق 19،6،5،1) و مشاورین با محوریت اداره کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری در سالن کنفرانس ساختمان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن قدردانی از دست اندرکاران مجموعه جشنواره شکوفا توجه به تأمین امنیت اجتماعی و اخلاقی به ویژه در فضاهای مجازی را  ضروری دانست و افزود: این مهم در جشنواره شکوفا باید لحاظ شود.

وی بر لزوم ایجاد شهر مجازی تأکید کرد و گفت: هدف ما از اجرای جشنواره شکوفا باید پربارسازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان باشد و در این مسیر باید برای ایجاد فضای کسب و کار، شغل پایدار و تولید ثروت نیز گام برداشت.

امرودی با تأکید بر مدنظر قرار دادن عنصر خلاقیت در برنامه‌ها اظهار کرد: در عصر امروز که فضای مجازی در بین اقشار مختلف رواج یافته و در فضایی هستیم که در آن خلاقیت موج می‌زند؛ باید طرح‌های خلاقانه‌ای را برای جذب اکثریت مردم به ویژه قشر خاص نوجوان و جوان پیاده کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به عصر مجازی کنونی و تغییرات حاصل از آن در کشور تصریح کرد: در جامعه امروز سرعت تغییرات شدت زیادی پیدا کرده است و در درون خانواده‌ها نیز متأثر از این تغییرات هستیم؛ بنابراین باید جلوتر از تغییر حرکت کنیم و در غیر این صورت در برابر تغییرات منفعل خواهیم بود.

وی بر لزوم استفاده از فن‌آوری در جهت انتقال سرمایه از محله‌ای به محله دیگر تأکید کرد و افزود: جشنواره شکوفا باید مأموریت‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی را پوشش دهد و از این امکان در فضای مجازی باید در راستای نیل به اهداف مهم مدیریت شهری استفاده کنیم.

در این نشست غلامحسین غنی، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن خیرمقدم به حاضرین، گزارشی از روند سه دوره قبلی جشنواره و ویژگی‌های دوره چهارم جشنواره  شامل حرکت از فضای کالبدی به فضای محتوایی، تقلیل کانون‌ها از 7 کانون به 5 کانون و... را تشریح کرد و از دبیران علمی کانون‌ها خواست نقطه نظرات خود را بیان کنند.

تولید محتوای سالم در فضای مجازی از اولویت‌های جشنواره شکوفاست

در ادامه علی‌اکبر جلالی، دبیر کانون گرافیک و توسعه مهارت‌های رایانه‌ای با ارائه گزارش مختصری از عملکرد گذشته شکوفا، از راه‌اندازی نرم‌افزار جهت ثبت نام در این جشنواره خبر داد.

وی با تشریح روند کار امسال تأکید کرد: دبیران علمی باید شالوده کار را فراهم کنند و در آینده کار به خود شهرداری واگذار شد.

حمید ضیایی‌پرور، دبیر کانون وبلاگ و رسانه دیجیتال نیز ضمن ارائه گزارش  خلاصه عملکرد گذشته بیان کرد که در این دوره در سه بخش ادغام شده است.

وی در ادامه از تقلیل موضوعات مسابقه وبلاگ از 10 موضوع به 5 موضوع بر اساس نقطه نظرات شهرداری و مترتب با اهداف 18 گانه شهرداری تهران و حرکت در جهت تولید محتوای سالم خبر داد.

موسویان، مشاور جشنواره شکوفا نیز تأکید کرد: داده‌های فضای مجازی به ثروت تبدیل شود و در این باره به نمونه‌های جهانی موفق در عرصه ایجاد بازار فروش محصولات پرداخت.

اسدی، دبیر کانون موبایل نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مباحث این کانون، از شهرداری خواست در این حوزه کارآفرین محور باشد و بر لزوم بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود برای ایجاد انگیزه و کسب درآمد از قبیل ایده بازار و... تأکید کرد.

در پایان این نشست حکم دبیران علمی و دبیران اجرایی جشنواره شکوفا از سوی حجت‌الاسلام امرودی به آنان اعطا شد.

captcha