برگزاری همایش «آیت‌الایمان» با حضور فعالان فرهنگی حماسه اربعین
کد خبر: 3444892
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
احمدی اعلام کرد:

برگزاری همایش «آیت‌الایمان» با حضور فعالان فرهنگی حماسه اربعین

گروه جامعه: مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با اشاره به برگزاری همایش «آیت‌الایمان» تصریح کرد: این همایش ‌با شرکت صدها نفر از فعالان و خادمان فرهنگی اربعین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی بسیج، حجت ‌الاسلام و المسلمین حمید احمدی، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین ‌در خصوص اقدامات پیش‌بینی شده این ستاد برای مراسم پیاده‌روی اربعین گفت: یکی از اقدامات این ستاد، دایر کردن ایستگاه‌های فرهنگی برای زائرین ایرانی با هماهنگی موسسات عراقی در عراق است و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است موسسسات مردمی درآنجا موکب فرهنگی دایر بکنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم‌های ویژه برای زائرین ایرانی در نجف و مسیر نجف تا کربلا و اعزام سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) گفت: به این منظور از سخنرانانی مثل حجت الاسلام پناهیان، حجت الاسلام صدیقی و حجت الاسلام رفیعی و مداحان اهل بیت استفاده شده که انشاءالله همزمان در ده نقطه برنامه خواهند شد.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه افزود: ایستگاه‌هایی ویژه کودکان در شهر نجف اشرف و در مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا با استقرار مربیانی آموزش دیده و باتجربه از دفتر تبلیغات همراه با توزیع 30 هزار بسته برای کودکان که شامل مسابقات و مفاهیم ‌قرآن، نقالی و داستان‌گویی خواهد بود، پیش بینی شده است.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در خصوص اعزام 40 راوی نیز تصریح کرد: این افراد مسئولیت‌شان روایتگری حماسه عاشورا و اربعین است که در مسیرها و شهرهای نجف و کربلا با تجهیزاتی که در اختیار دارند از جمله نرم‌افزارهای تولیدی در این زمینه به روایتگری خواهند پرداخت.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین ادامه داد: اقدام دیگر این ستاد، استقرار روحانیون و مبلغان برای کاروان‌های ایرانی در مسیر پیاده‌روی است که با هماهنگی دفتر تبلیغات و تشکل‌های مردمی، این کار صورت گرفته که به منظور اقامه نماز جماعت و همچنین پاسخگویی به مسائل شرعی زائرین ایرانی فعالیت خواهند داشت.

وی در خصوص دیگر اقدام پیش‌بینی شده ستاد اربعین گفت: در مرزها نیز با هماهنگی استانداری‌های ایلام و خوزستان برای ارائه خدمات فرهنگی و برگزاری مراسم و روایتگری، موکب‌‌هایی دایر شده است و علاوه براین توزیع محصولات فرهنگی را نیز در مرزهای خروجی کشور خواهیم داشت.

حجت الاسلام احمدی در خصوص همایش «آیت الایمان» نیز تصریح کرد: این همایش سه شنبه از ساعت 8 در سالن اجتماعات سازمان حج با شرکت صدها نفر از فعالین و خادمین فرهنگی اربعین که در سال‌های گذشته و امسال در این حوزه فعال هستند برگزار می‌شود و هدف آن نیز بررسی آخرین وضعیت و تبادل نظر و آخرین اطلاعات و انجام برخی هماهنگی‌هاست.

captcha