اربعین دمیدن خون تازه در رگ‌های شیعیان است/ لزوم مراقبت‌های امنیتی در اربعین امسال
کد خبر: 3449503
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
آیت الله العظمی مکارم:

اربعین دمیدن خون تازه در رگ‌های شیعیان است/ لزوم مراقبت‌های امنیتی در اربعین امسال

گروه حوزه‌های علمیه: مفسر قرآن کریم تاکید کرد:اربعین کیان شیعه را تثبیت و تقویت می‌کند و به نوعی هر سال خونی تازه در رگ‌های شیعیان دمیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، عصر امروز 23 آبان در دیدار با اعضای هیئت امنای موکب حضرت معصومه(س) در اربعین، با اشاره افتخار خدمت‌رسانی به امام حسین(ع) گفت: هر کسی در هر مرتبه ای که حضور داشته باشد برای خدمت به امام حسین(ع) مشتاق است و این خدمت برای هر کسی یک افتخار است.

وی افزود: اربعین امام حسین(ع) گنجی بزرگ است که هر سال بخشی از این گنج آشکار می شود؛ همه ما شیعیان باید قدر این گنج بزرگ را بدانیم زیرا همه دنیا در اربعین، یک خبر بزرگ را به چشم خود مشاهده می کند که همان حضور میلیونی و بی نظیر شیعیان به سوی حرم امام حسین(ع) است.

اربعین خون تازه در رگ های شیعه است

این مرجع تقلید بیان کرد: اربعین کیان شیعه را تثبیت و تقویت می کند و به نوعی هر سال خونی تازه در رگ های شیعیان دمیده می شود؛ باید از این فضا به نحوی بهره ببریم که به توسعه ارزش های اسلامی و رشد این فرهنگ در جهان کمک کنیم.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی در مسیر اربعین گفت: تنها نباید به فعالیت رفاهی در اربعین بسنده کنیم بلکه باید این جمعیت انبوه را به شکلی از نظر فرهنگی مدیریت کنیم که به معرفت مردم نیز اضافه شود.

این استاد سطح عالی حوزه بیان کرد: مدیریت این جمعیت انبوه کار بسیار مهمی است زیرا این تراکم ممکن است خطرآفرین باشد و تمام مسایل امنیتی و انتظامی باید در کربلا رعایت شود.

دشمن دنبال تکرار حادثه منا در کربلاست

وی گفت: دشمن دوست دارند که حادثه ای چون منا در کربلا نیز رخ دهد و بگویند که منا یک حادثه طبیعی بود و شیعیان بی دلیل به ما اعتراض می کردند؛ بانوان می توانند در روزهای قبل یا بعد از اربعین به این سرزمین سفر کنند تا سفر راحت‌تری داشته باشند.

این مرجع تقلید با تذکر نسبت به فعالیت‌های تخریبی دشمنان در مراسم امسال تصریح کرد: باید ضمن هوشیاری برای برگزاری هرچه بهتری این مراسم و برگزاری امن این مراسم دعا کنیم.

پرهیز از کارهای حزبی

وی گفت: از نکاتی که باید همه اشخاص و گروه ها حتی مکاتب علما در این مراسم دقت داشته باشند این است که نباید به بهانه پذیرایی و سرویس دهی به مردم تبلیغات شخصی و دفتری و حزبی و جناحی در این مراسم انجام شود.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان بر لزوم برخورد مناسب و با عطوفت با زائران حسینی تاکید کرد.

در ابتدای این مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد، رییس هیئت امنای موکب حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: موکب حضرت فاطمه معصومه(س) که سال گذشته نیز در اربعین برگزار شد و امسال نیز با وسعت بیشتری برپا خواهد شد.

وی افزود: در ایام اربعین حسینی(ع) 107 هزار نفر پذیرایی می شوند و 2 هزار نفر نیز در کربلا اسکان داده می شوند؛ این موکب تا چند روز بعد از اربعین در خدمت زائران حسینی خواهد بود زیرا مواکب عراقی روز اربعین تقریبا خدمت رسانی خود را به پایان می رسانند.

رییس هیئت امنای موکب حضرت فاطمه معصومه(س) در اربعین بیان کرد: امسال در کنار اطعام فعالیت فرهنگی از جمله وعظ و خطابه با حضور خطبای برجسته کشور همچون حجج اسلام صدیقی و میرباقری انجام می شود.

وی از حضور 200 خادم در این موکب و برپایی دسته عزاداری زائران ایرانی به سمت حرم امام حسین(ع) خبر داد.

captcha