توهین به اعتقادات در فضای مجازی را با منکری دیگر پاسخ ندهیم
کد خبر: 3453012
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲

توهین به اعتقادات در فضای مجازی را با منکری دیگر پاسخ ندهیم

گروه فضای مجازی: مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی گفت: یکی از اشتباهاتی که گاه در فضای مجازی مرتکب می‌شویم این است که توهین دیگران به اعتقاداتمان در فضای مجازی را با توهین پاسخ می‌دهیم که نتیجه معکوس دارد.


حجت‌الاسلام مهدی اسدالهی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: یکی از مباحثی که فعالان در فضای مجازی باید به آن توجه داشته باشند شیوه برخورد با کسانی است که در این فضا به اعتقادات ما توهین می‌کنند.



وی اظهار کرد: وقتی به سیره و روش ائمه معصومین(ع) نگاه می‌کنیم آنها هیچ وقت در برابر توهین‌هایی که به آنان می‌شد متقابل عمل نمی‌کردند بلکه با زبانی منطقی تلاش می‌کردند جواب فرد مقابل را بدهند.



مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از اشتباهاتی که گاه در فضای مجازی مرتکب می‌شویم این است که توهین دیگران به اعتقاداتمان در فضای مجازی را با توهین پاسخ می‌دهیم که نتیجه معکوس دارد.



اسدالهی ادامه داد: این در حالی است که در قرآن کریم به صراحت آمده است که به بت‌های مشرکان نیز توهین نکنید زیرا آنان از سر جهل در مقابل به خدای شما توهین می‌کند و این توصیه قران همواره باید مد نظر قرار گیرد.



وی گفت: متأسفانه خیلی از مواقع نخبگان حوزه و دانشگاه خود را درگیر فضای مجازی نمی‌کنند در حالی که رهبر معظم انقلاب توصیه کردند هر فضایی که دشمن در آن ورود دارد ما نیز باید حاضر بوده و فعالیت داشته باشیم.



مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی اظهار کرد: متأسفانه میزان فعالیت جبهه حق در فضای مجازی به نسبت شبهاتی که در این عرصه نسبت به اعتقاداتمان مطرح می‌شود، کافی نیست و باید بیش از این تلاش کنیم.



اسدالهی بیان کرد: هر کجا سرمایه ای برای حفظ نظام و انقلاب داریم، دشمن همان جا را مورد هدف قرار می‌دهد و به عنوان مثال ولایت فقیه و مراجع سرمایه‌های ارزشمندی هستند که دشمن در همین فضای مجازی به علل مختلف شبهاتی درباره هر کدام از مراجع مطرح می‌کند.



وی ادامه داد: یکی از عرصه‌هایی که جزو سرمایه‌های بی‌بدیل کشور ما است شهدا و حوزه دفاع مقدس است که دشمن با طرح سؤالات عدیده و هدف‌داری این عرصه را نیز مورد هجوم شبهات خود قرار داده است که باید در این زمینه نیز حساس بود.



مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی یادآور شد: اگر صاحب نظران و فرماندهانی که در جنگ حضور داشته‌اند به این شبهات هدفدار پاسخ گویند بی‌شک از تأثیرگذاری این شبهات در جامعه کاسته می‌شود.

captcha