سایت «معجزنشان» و گنجینه صوتی صحیفه سجادیه در بوشهر رونمایی شد
کد خبر: 3453397
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
به کوشش آیت‎الله صفایی بوشهری؛

سایت «معجزنشان» و گنجینه صوتی صحیفه سجادیه در بوشهر رونمایی شد

گروه فضای مجازی مجازی: سایت «معجزنشان» و گنجینه صوتی نرم افزاری چندرسانه‎ای کتاب شریف صحیفه سجادیه ترجمه آیت‎الله غلامعلی صفایی بوشهری با حضور مدیریت کانون خورشید قم در بوشهر رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آئین رونمایی از سایت «معجزنشان» و گنجینه صوتی نرم‎افزاری چندرسانه‎ای کتاب شریف صحیفه سجادیه ترجمه آیت‎الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر با تلاوت قرآن کریم توسط حجت‎الاسلام سعید دیده‎بان و پخش سرود ملی آغاز شد و سپس سیدحسین ناظر، مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر به این اثر فاخر و ارزشمند در حوزه فرهنگ دینی که توسط آیت‎الله صفایی بوشهری ترجمه و تألیف شده است، را بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: برنامه‎های حوزه معارفی را در عرصه کمی و کیفی در مرکز بوشهر افزایش خواهیم داد و همچنان از یاری عمومی فرهیختگان بومی استقبال می‎کنیم و مدد می‎جوییم.



صحیفه مبارکه سجادیه برای تمامی بشریت یک چشمه جوشان توحیدی است
حجت‎الاسلام و المسلمین علی‎اصغر کریمخانی، مسئول روابط عمومی دفتر امام جمعه بوشهر در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه صحیفه مبارکه سجادیه برای تمامی افراد جامعه و بشریت در حوزه سیاسی، امنیتی، اجتماعی یک چشمه جوشان توحیدی است، اظهار کرد: کتاب مبارک صحیفه سجادیه را نیز به نام «انجیل اهل بیت(ع)، زبور آل‎محمد(ص)، اخت القرآن، صحیفه کامله، کتاب معجزنشان» عنوان می‌کنند.



مسئول روابط عمومی دفتر امام جمعه بوشهر افزود: ترجمه این تألیف از سال 1381 توسط آیت‎الله صفایی بوشهری آغاز شد و مرحله تألیف نهایی این اثر در حدود چهار سال به طول انجامید و در سال 1385 به زیور چاپ آراسته شد و راهی بازار نشر کتاب ایران گردید و هم اکنون به خاطر ویژگی ترجمه ادبی و روان، سری چاپ این کتاب به مرحله هشتم رسیده است.



حجت‎الاسلام کریمخانی عنوان کرد: تألیف ترجمه قرآن کریم و نهج البلاغه از دیگر آثار آیت‎الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر است که بارها مرحوم آیت‎الله عزیزالله خوشوخت تهرانی به ایشان در راستای تکمیل تألیفات مورد نیاز جوامع اسلامی تأکید داشتند.



کتاب الغدیر علامه امینی به یازده هزار فیش رسانه‎ای تبدیل شد
حجت‎الاسلام و المسلمین محمدحسین مشکوری، مدیر کانون خورشید قم در این مراسم به اهداف و برنامه‎های رسالتی کانون خورشید اشاره کرد و گفت: کانون خورشید به منظور دغدغه‎های قدیمی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه ترویج معارف غدیر و صحیفه سجادیه تأسیس شد و برنامه‎ها را از سال 1391 به شیوه 5 سالانه در بحث تبدیل اثر پژوهشی به اثر رسانه‎ای شکل گرفت و توانستیم کتاب الغدیر علامه‎امینی را در طول سه سال مورد تألیف قرار گرفت و به یازده هزار فیش رسانه‎ای تبدیل شد و در درگاه اینترنتی بین المللی «اکمال» انتشار یافت و کلیپ‎های صوتی و تصویری را نیز در سایت «ابلاغ» جهت علاقمندان قرار گرفت.



برگزاری دوره‎های آموزشی در حوزه‎های علمیه و دانشگاه‎ها
مدیر کانون خورشید قم از برگزاری دوره‎های آموزشی و فرهنگی در آینده نزدیک در حوزه‎های علمیه و دانشگاه‎ها خبرداد و بیان کرد: طرح نمازجماعت عیدغدیر، احیاء اطعام غدیر، مجالس شعرخوانی، احیاء رسوم غدیری، از دیگر برنامه‎هایی است که توسط این کانون در سطح ملی انجام شده است.



حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا اعوانی، معاون صحیفه پژوهی کانون خورشید قم نیز در این آئین رونمایی به زندگینامه و آثار تألیف اساتیدی که در بحث صحیفه سجادیه تألیفاتی داشته‌اند پرداخت و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «صحیفه شریف سجادیه، عصاره اعتقادات اهل بیت(ع) است».
معاون صحیفه پژوهی کانون خورشید قم در ادامه به آیه 15 سوره مبارکه فاطر اشاره کرد و افزود: انسان با زبان دعا دارد این حقیقت و شعور را نشر می‎دهد و همچنین صحیفه، زبان دعا است و انسان با زبان دعا با خدا انس دارد و نیز امام سجاد(ع) برگزیده اولیاء خدا است.



همایش‎های حوزه فرهنگ دینی نباید فرسایشی باشد
این روحانی صحیفه پژوه با بیان اینکه نباید همایش‎های حوزه فرهنگ دینی فرسایشی برگزار شود، عنوان کرد: جلسات مباحثه صحیفه در حوزه‎های علمیه، دانشگاه‎ها، مراکز فرهنگی و آموزشی برگزار شود و بر روی کتاب دعا اصول کافی و زندگینامه امام سجاد(ع) مطالعه داشته باشیم و انس بگیریم.



قرآن کلام نازل و دعا وحی سائل است
آیت‎الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این مراسم که در سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز بوشهر با حضور مسئولان علمی و پژوهشی استانی برگزار شد با بیان اینکه قرآن کلام نازل و دعا وحی سائل است، اظهار کرد: خداوند قرآن را برای هدایت انسان‎ها با مفاهیم بلند نازل کرد تا انسان در کمال بشری سئول کند و به همین دلیل تمام انبیاء اهل دعا بودند و نیز دعا هدیه‎ای از خداوند متعال به انسان است و فرهنگ دعا، فرهنگ کمال انسان است؛ دعا بالی برای عروج انسان به معرفت است.



دعا، کشتی نجات انسان از گرداب‎های دنیوی است
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر ادامه داد: دعا، کشتی نجات انسان از گرداب‎های دنیایی به ساحل آرامش اخروی است و انسانی که اهل دعا نباشد و دور باشد، از بسیاری از عنایات الهی نیز محروم است.



ایجاد معرفت ایمانی در انسان با صحیفه سجادیه در طریقت عبودیت الهی
وی با اشاره به اینکه در بین ادعیه تاریخ جهان هیچ مجموعه‎ای همانند صحیفه سجادیه وجود ندارد و این اذعان همگان است، عنوان کرد: صحیفه سجادیه در انسان، معرفت ایمانی در طریقت عبودیت الهی ایجاد می‎کند و نیز انسان زمینی را آسمانی می‎کند و در کل انسان ذاتا آسمانی است و برای چند روزی او را به قفس دنیا انداخته‎اند و همچنین انسانی که اهل دعا نباشد در دنیای غربت‌افزای دنیا گرفتار می‌شود.



صحیفه سجادیه محصول تمامی عمر انبیاء و ائمه(ع) در عرصه دعا است
آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه صحیفه سجادیه محصول تمامی عمر انبیاء و ائمه(ع) در عرصه دعا و عصاره همه انبیاء و اولیاء است، گفت: صحیفه سجادیه، اوج هدایت‎بخشی و معرفت‎زایی به سمت کمال دارد.
رئیس شورای عالی حوزه‎های علمیه استان بوشهر بیان کرد: صحیفه سجادیه از دیرباز اهمیت و جایگاه ویژه‎ای در تقویت دعایی جامعه ما داشته و اثرگذار بوده است و به موضوع ترجمه آثار باید دقت ویژه صورت گیرد و در این راستا چند کار عمده باید صورت گیرد و مترجم به زبان مبدأ و مقصد تسلط کامل داشته باشد و بتواند از این دو نوع زبان واسطه قلمی ایجاد کند و به بهترین شکل ممکن به زبان متعارف و رایج انتقال دهد و در متن ترجمه دعا استفاده نماید.
وی با اشاره به اینکه هر متن یک نوع ترجمه دارد، افزود: گاهی یک متن حماسی است که باید به صورت حماسی ترجمه شود و نباید ترجمه غیرحماسی شود؛ رعایت آهنگ در ترجمه بسیار مهم است.
آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: ترجمه فنی یک متن حقوقی و آهنگین دعایی باید دارای ویژگی‌های فوق العاده قوی باشد و باید ترجمه آن مانا و ماندگار باشد و باید تمامی امور و استانداردهای عرصه ترجمه رعایت شود و صاحب زبان مبداء، صاحب زبان مقصد نیز هست، که مرحوم فیض و شعبانی به عنوان بزرگان در این عرصه موفق بوده‎اند و همچنین این حقیر در ترجمه این تألیف به امام سجاد(ع) توسل جستم و از خود حضرت طلب کمک نمودم.



یادآور می‌شود، در پایان از سایت «معجزنشان» و گنجینه صوتی نرم‌افزاری چندرسانه‎ای کتاب شریف صحیفه سجادیه ترجمه آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با حضور مسئولان علمی و پژوهشی استانی، مدیریت کانون خورشید قم و نماینده خبرگزاری بین المللی قرآن در صدا و سیمای مرکز بوشهر رونمایی شد و این آئین با برپایی نماز جماعت ظهر و عصر به امامت نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر خاتمه یافت.





انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سلیمان کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۱۳:۱۹
0
0
با سلام و آرزوی توفیق روز افزون و عرض خسته نباشید به دست اندرکاران نرم افزار معجزنشان از همه عزیزان اعم از مصححان متن صحیفه و مترجم و مهندسین و عزیزان دیگر اینجانب از وقتی که این اثر ماندگار بدستم رسیده است هر روز خدارا شکر کرده و به عزیزان تولیدکننده این نرم افزار دعا میکنم اجرکم عند الله .و ما عند الله باق .
captcha