فضای قرآنی در هفته‌های قرآن و عترت بر کردستان حاکم شود
کد خبر: 3453799
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶

فضای قرآنی در هفته‌های قرآن و عترت بر کردستان حاکم شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول شورای عالی توسعه قرآنی استان کردستان با تأکید بر اینکه برنامه‌های هفته قرآن و عترت باید دغدغه‌ای و قلبی برگزار شود، گفت: در هفته‌های قرآن و عترت و فضای قرآنی در بر استان حاکم شود تا رنگ و بوی استان گویای این قضیه باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمدمهدی طالبی، معاون ارتباطات و امور نهادهای دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 26 آبان ماه در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی برنامه‌های هفته قرآن و عترت در استان اظهار کرد: شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در سال گذشته پنج استان را به عنوان استان‌های نمونه معرفی کرد که استان کردستان به عنوان سومین استان پیگیری مصوبات و هزینه کرد اعتبارات شورای قرآن معرفی شد.
وی با بیان اینکه هفته قرآن و عترت در هشت استان کشور که از استعدادهای قرآنی بالقوه برخوردارند، برگزار می‌شود، بیان کرد: اگر در سطح کشور فعالیت‌های قرآنی با سرعت 20 حرکت می‌کند، این ضریب سرعت بایستی در کردستان صد باشد تا عقب ماندگی‌ها و کمبودهای که در زمینه علوم قرآنی در استان وجود دارد جبران شود.

سبقت‌گرفتن در انجام فعالیت‌های قرآنی مجاز است
مسئول شورای عالی توسعه قرآنی استان کردستان سبقت را در انجام فعالیت‌های قرآنی مجاز اعلام کرد و افزود: اگر در زمینه تقویت و ترویج فعالیت‌های قرآنی با سرعت و جامعیت بیشتر حرکت کنیم وضعیت قرآنی استان مطلوب‌تر خواهد بود.
وی به دغدغه‌های رهبری در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اشاره و عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته انتقادات تندی را به وزارت ارشاد وارد کردند که کارهای اسلامی و دینی در وزارت ارشاد صورت نمی‌گیرد و تعبیر معظم له این است که اگر کار هنری و فرهنگی برگزار می‌شود بایستی در کنار آن کارهای با موضوعیت و مضمون اسلامی و قرآنی نیز اجرا شود.

کار دینی با زبان هنر و پایه‌گذاری دینی مطالبه رهبری است
طالبی عنوان کرد: کار دینی با زبان هنر و پایه‌گذاری دینی مطالبه مردم و رهبری است و هفته قرآن و عترت یکی از طرح‌های دینی و اسلامی است که در این راستا در جامعه می‌تواند عملی شود.
وی تأکید کرد: مسئولان هوشیار باشند هفته قرآن و عترت محلی نشود که ما از سر تکلیف و برای بالا رفتن بیلان کار فرهنگی و قرآنی انجام دهیم و لازم است در برگزاری برنامه‌های این هفته به کیفیت و تولید آثار و برنامه‌های قرانی بپردازیم.
معاون ارتباطات و امور نهادهای دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان خواستار درگیر کردن آحاد جامعه در برگزاری برنامه‌های هفته قرآن و عترت شد و افزود: بایستی ظرفیت‌های قرآنی مردمی را به هفته قرآن و عترت الصاق کنیم و تشکل‌های مردمی و خانه‌های قرآنی مردمی در برگزاری برنامه‌های هفته قرآن و عترت شریک کنیم و از مشارکت آحاد مردم بهره‌مند شویم.
طالبی با تأکید بر قرآنی کردن فضای کل استان در هفته قرآن و عترت اذعان کرد: سعی کنیم هفته قرآن و عترت استمرار داشته باشد و با این تفکر که فقط برنامه اجرا شود، کار قرآنی انجام ندهیم.
وی یادآور شد: باید بیشترین اعتبار و هزینه و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری هفته قرآن و عترت به کار گرفته شود و بهترین استان در برگزاری این هفته در کل کشور باشیم.

captcha