اتخاذ تدابیری برای حل مشکل غیبت وزرا در جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3456254
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
حجت‌الاسلام محمدی مطرح کرد:

اتخاذ تدابیری برای حل مشکل غیبت وزرا در جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه جلسات این شورا به دلیل به حد نصاب نرسیدن لغو می‌شود، گفت: تدابیری را برای برطرف کردن این مشکل در نظر گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد برگزار نشدن جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی و آسیب‌هایی  که ممکن است به همراه داشته باشد، گفت: تمام تلاش خود را به کار بستیم تا جلسه اخیر شورا با حضور تمامی اعضا برگزار شود که متأسفانه به حدنصاب لازم نرسید و وزرای عضو شورا حضور نیافتند.
وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که شورای توسعه به دنبال راهکاری برای رفع این مشکل بوده است یا خیر، افزود:  دستوراتی را در مجمع مشورتی نهایی کرده بودیم. قرار بود تا در نشست اصلی دنبال کنیم. جلسه بعدی دو هفته آینده برگزار می‌شود و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود پیگیری روزانه هنوز بودجه دریافت نشده است، کار بودجه در کمیسیون‌ها در حال نهایی شدن است، برخی کمیسیون‌ها بودجه‌های خود را اعلام کرده و برخی دیگر نیز اعلام کرده‌اند، بنابراین مشکل چندانی وجود ندارد.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در پاسخ به این سوال که برداشت ما از این پاسخ این است که برگزاری جلسات شورای توسعه چندان ضروری نیست، گفت: ما دستور داریم و قاعدتاً با برگزار نشدن جلسات شورا دستورها به تأخیر می‌افتد، اما ما تلاش کرد‌ه و پیگیر برگزاری جلسات بوده‌ایم و جلسات نیز تقویم تشکیل دارد، اما با این وجود شاهد تشکیل نشدن جلسات هستیم.
وی بیان کرد: تدابیری هم برای رفع این مشکل در نظر گرفته‌ایم که اگر بشود تغییراتی در اعضا ایجاد کنیم تا جلسات به حدنصاب برسد و کمتر به تعویق بیفتد، در این زمینه پیشنهادهایی هم دریافت شده است و اتفاقاً یکی از دستور جلسات نشست اخیر هم این موضوع بود که برگزار نشد.
محمدی با بیان اینکه برگزار نشدن جلسات باعث خواهد شد تا دستورها به تعویق بیفتد، عنوان کرد: برای روند کارهایی که در حال حاضر در دست اجرا داریم و مربوط به دستگاه‌ها است، کاری که نیاز به عجله داشته باشد و عدم رسیدگی به آن در جلسات شورا عارضه‌ای را به دنبال داشته باشد، نداریم.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی همچنین اظهار کرد: مشکل اصلی تشکیل نشدن جلسات بحث به حد نصاب نرسیدن و عدم حضور وزرا است. رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی نظر دارد که حتماً از پنج وزیر عضو شورا حداقل سه نفر حضور داشته باشند تا جلسات برگزار شود تا شأنیت جلسه حفظ شود. البته خود وزرا نیز برای حضور در جلسات قول مساعد می دهند اما مشکلات دقیقه نودی به وجود می آید که در نهایت منجر به افتادن جلسه از حدنصاب می‌شود.
وی در پایان در پاسخ به این سؤال که طرح و برنامه خاصی را برای رفع این مشکل در نظر دارید یا خیر،  خاطرنشان کرد:‌ یکی از تدابیری که در نظر داریم این است که معاونین وزرایی که در وزارتخانه خود از اداره کل به بالا فعالیت قرآن و عترت داشته باشند به جای وزیر حضور یابند و حق رأی داشته باشند.
محمدی با تأکید بر اینکه این موضوع می‌تواند به رفع مشکل کمک کند، گفت:‌ این طرح در مجمع مشورتی مطرح شده است، به اعتقاد من یکی از راهکارهای خوب است، با استفاده از این طرح اگر وزیر مشکلی برای حضور داشته باشد بالاترین مقام قرآنی وزارتخانه با حق رأی در جلسات حضور خواهد یافت.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرحجت مرادی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۱۸:۱۷
0
0
یکی از ضعف های اساسی شورای های قرآنی همین اعتبار بخشی بیش از حد به مقامات دولتی است.
تا زمانی که جلسات و شورا ها اکثریت آن با مقامات دولتی و اقلیت آن با فعالان قرآنی است همین است
مگر بودن وزرا یا مقاماتی که هیچ تخصصی در امور قرآنی که بماند حتی هیچ تفکر صحیحی در این امور ندارند چه مشکلی را حل کرده و می کند.
متاسفانه جرات شکستن این ساختار های غلط را نداریم
حاسب
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ - ۰۷:۵۵
0
0
سلام و درود بر شما
من یک راه حل عملی برای رفع مشکل عدم حضور وزرا دارم.
ببینید اگر یک زمانی و احیانا وزیری در جلسه حاضر نشد، باید از معاون آن وزیر دعوت کرد تا به جلسه بیاید.
اما حالا اگر معاون وزیر هم به هر دلیلی نتوانست در جلسه شرکت کند، به نظرم باید از مدیر کل آن وزارت دعوت کرد تا بیاید.
حال، آمدیم و مدیر کل هم برایش مشکلی در همان دقیقه 88 پدید آمد (ضمنا سال تشکیل این شورا هم 88 است، فتأمل)، باید بدون فوت وقت از رییس اداره دعوت کرد تا در همان دو دقیقه¬ای که در پیش است، خود را سریعا به جلسه برساند.
به هر حال رییس اداره نیز یک انسان است، کار و گرفتاری دارد، پس اگر او هم نیامد، خب معاون اداره را پس برای کی و کجا گذاشته¬ اند؟ خب معلوم است؛ برای همین جور جاها... جدا از آنکه در نظام اداری ما پرنده رفتنی است، و این نام نیک است که از انسان باقی می ماند و این آبدارچیها و نگهبانان زحمتکش اند که در ادارات خواهند ماند و وزیران و معاونان و مدیران هیچکدام نمی¬مانند که شما بخواهی روی آنان برنامه ریزی بلندمدت بکنی.
پس نتیجه می گیریم که شکست مقدمه پیروزی است و در نومیدی بسی امید است و چشم نرگس به شقایق نگران خواهد شد.
captcha