برنامه‌های اداره فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم برای اربعین
کد خبر: 3456510
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
جعفرپور تشریح کرد:

برنامه‌های اداره فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم برای اربعین

گروه دانشگاه: مسئول پشتیبانی فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم برگزاری سوگواره عاشورایی در دانشگاه‌های مختلف و استقرار موکب‌هایی برای پیاده‌روی اربعین را از مهم‌ترین فعالیت‌ها برای این ایام عنوان کرد.

رشید جعفرپور، مسئول پشتیبانی فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در رابطه با برنامه‌های ویژه اربعین، اظهار کرد: برای اربعین امسال یک ستاد دانشگاهیان تشکیل شده که همه دستگاه‌های دانشگاهی عضو آن هستند و وزارت علوم هم عضو آن ستاد اربعین است، دبیرخانه ستاد در بسیج دانشجویی مستقر است و با همکاری دستگاه‌های دانشگاهی امسال بنا است 12 هزار دانشجو به عتبات عالیات مشرف شوند.

وی افزود: وزارت علوم پیش‌بینی کرده که با همکاری دانشگاه ایلام و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر دو موکب در دو نقطه صفر مرزی، یکی در مهران و دیگری در چذابه فعال شود و دانشگاهیان ما وقتی می‌خواهند ار مزر بگذرند از امکاناتی که آن جا فراهم شده و کارهای فرهنگی که در موکب انجام می‌شود استفاده کنند.

اختصاص 10 مدرسه برای اسکان دانشگاهیان در پیاده‌روی اربعین

جعفرپور گفت: ستاد اربیعن دانشجویی نیز در عراق موکبی را بین راه نجف و کربلا پیش‌بینی کرده، در آن هم از اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها و دانشجویان پذیرایی و کارهای فرهنگی می‌شود. در کربلا هم پیش‌بینی شده که 10 مدرسه برای اسکان و خدمات دیگری که لازم است به دانشگاهیان اختصاص پیدا کند.

وی اظهار کرد: وزارت علوم جشنواره فرهنگی و هنری اربعین را با همکاری دانشگاه ایلام پیش‌بینی کرده که در حوزه‌هایی مثل شعر اربعین، دل نوشته و ... با محوریت دانشگاه ایلام پیش‌بینی کرده‌ایم که ان‌شاءالله در روزهای بعد از اربعین برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره عاشورایی در دانشگاه‌های مختلف

مسئول پشتیبانی فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم عنوان کرد: وزارت علوم با همکاری دانشگاه‌های الزهراء(س)، تربیت مدرس، شهید بهشتی، صنعتی شریف، خوارزمی، خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای (واحد انقلاب اسلامی و شهید شمسی‌پور تهران) با چند گروه تئاتر هماهنگ کرده‌  که سوگواره عاشورایی برگزار شود که الان در حال اجراست.

جعفرپور گفت: ششمین سوگواره عاشورایی تئاتر دانشجویی از چهارم تا دهم آذرماه همزمان با اربعین حسینی برگزار می‌شود.

captcha