دبیرخانه دائمی همایش امت واحده اسلامی در همدان تشکیل می‌شود
کد خبر: 3456741
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا:

دبیرخانه دائمی همایش امت واحده اسلامی در همدان تشکیل می‌شود

گروه اندیشه: دبیرخانه دائمی امت واحده اسلامی در دانشگاه بوعلی‌سینا باشد، این مسئله ایجاب می‌کند که تدوام این بحث‌ها دارای یک برنامه و ساختاری منطقه‌ای شود، همچنین باید نظرات ثبت و ضبط شود تا مجموعه‌ای ماندگار شکل گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، منصور غلامی، رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، سه‌شنبه، سوم آذرماه در همایش «امت واحده اسلامی، زمینه‌ساز تمدن اسلامی» در دانشگاه بو‌علی‌سینا، اظهار کرد: همایش امت واحده اسلامی زمینه ساز تمدن اسلامی موجب همگرایی شیعه و سنی می‌شود.

وی افزود: امروزه اموراتی که به آنها توجه می‌شود مربوط به مسائلی است که در بطن جامعه به شکلی نمود پیدا می‌کند. به مسائل زیرساختی و اصلی کمتر توجه شده، گاهی حتی غفلت نیز می‌شود، به همین علت اقدام به برگزاری این همایش بسیار ارزشمند است.

غلامی عنوان کرد: خیلی از تشکل‌های دانشجویان به علت هیجانی بودن بحث‌های سیاسی و صنفی جذب این مباحث می‌شوند، اگر راهنمایی اساتید نباشد این بحث‌ها زمین می‌ماند؛ البته امیدواریم مانند سال گذشته که از حضور اساتید مختلف از مجموعه برادران اهل سنت و تشییع بهره‌مند بودیم، این جلسه در تکامل به سمت همگرایی و اتحاد پربار باشد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه قرار است دبیرخانه دائمی امت واحده اسلامی در دانشگاه بوعلی‌سینا باشد، گفت: این مسئله ایجاب می‌کند که تدوام این بحث‌ها دارای یک برنامه و ساختاری منطقه‌ای شود، همچنین باید نظرات ثبت و ضبط شود تا مجموعه‌ای ماندگار شکل گیرد و برای علاقمندان به این مباحث قابل استفاده باشد.

غلامی در پایان یادآور شد:  برای برگزاری این همایش دانشجویان جامعه اسلامی که جوان بوده و در آغاز راه فعالیت اجتماعی هستند، از سال گذشته اقدام کرده‌اند‌.

یادآور می‌شود: دومین همایش «امت واحده اسلامی، زمینه‌ساز تمدن اسلامی» به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا در سالن چمران دانشکده علوم این دانشگاه در حال برگزاری است.

captcha