سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) پایان یافت
کد خبر: 3457347
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
با معرفی نفرات برتر؛

سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) پایان یافت

گروه فعالیت‌های قرآنی: سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)امروز، پنجم آذرماه با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) که از سه‌شنبه، سوم آذرماه با رقابت 165 نفر در مشهد آغاز شده بود، امروز، پنجم آذرماه با حضور امیر فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولان پدافند هوایی شمال شرق کشور و برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام عباس مقدسیان، فرمانده ارشد عقیدتی ـ سیاسی ارتش در شمال شرق کشور، با اشاره به آغاز حرکت اعجاب‌انگیز اجتماع عظیم اربعین، گفت: امروز بعد از سرنگونی رژیم بعث عراق به برکت ایران اسلامی سال به سال شاهد حضور میلیونی زائران حسینی در عتبات هستیم و این امر مهم نمایش قدرت ولایت، عشق و ارادت به اهل بیت(ع) و پیوند مستحکم قرآن و عترت است که در کربلا تجلی پیدا می‌کند.

فرمانده ارشد عقیدتی ـ سیاسی ارتش در شمال شرق کشور ادامه داد: با عنایت امام عصر(عج) امسال نیز این مراسم باشکوه بدون خسارت و حادثه‌ای برای زائران در مقابل توطئه‌های استکبار و مزدوران آنها به ویژه وهابیت خبیث و داعش با موفقیت انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این گردهمایی نمونه‌ای از تجلی مودت عشق به اهل بیت(ع) و بزرگداشت عزاداری امام حسین(ع) در حریم کربلا به شمار می‌رود، ادامه داد: بر اساس مکتب اسلام و اعتقاد شیعیان، قرآن ظاهر و باطنی دارد و باطن آن نیز باطن‌هایی داشته که این تفکر خود برگرفته از احادیث ائمه(ع) است.

حجت‌الاسلام مقدسیان افزود: بر همین اساس فهم و استفاده از قرآن به عنوان نسخه آسمانی بدون مراجعه به اهل بیت(ع) به عنوان مفسران واقعی که به فیض متصل هستند، غیرممکن، محال و گمراهی است، همان گونه که پیامبر(ص) در حدیث ثقلین بر همراهی قرآن و عترت تأکید کردند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام عاقبت کسانی که تنها قرآن را ناجی می‌دانستند و معتقد بودند «حسبنا کتاب الله» را مشاهده می‌کنیم که در میدان عمل حرفی ندارند، اضافه کرد: از طرفی تمایز کسانی که به دو رکن قرآن و عترت با یکدیگر پرداختند و معتقدند که بدون مراجعه به امام معصوم(ع) استفاده از قرآن ممکن نیست، هم مشهود است.

در ادامه حجت‌الاسلام محمد عدیده، معاون تبلیغات و روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به روند برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن  کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ابراز کرد: مرحله مقدماتی و منطقه‌ ای این دوره از مسابقات با شرکت 1219 نفر از کارکنان پایور، وظیفه و دانشجوی در مناطق مختلف پدافند هوایی سطح کشور خردادماه سال جاری برگزار شد.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود 591 نفر به مسابقات مرحله منطقه‌ای که دهه اول شهریورماه برگزار شد، راه یافتند و در ادامه این مرحله به عنوان مرحله سراسری نیز 165 نفر از سوم الی پنجم آذرماه به میزبانی مشهد به رقابت با یکدیگر پرداختند.

حجت‌الاسلام عدیده ابراز کرد: 35 منتخب این مرحله نیز در رشته‌های مختلف به مرحله نهایی مسابقات ارتش جمهوری اسلامی ایران «آجا» که در سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش که اواخر آذرماه در تهران برگزار خواهد شد، راه می‌یابند.

یادآور می شود، در پایان سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن  کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) از منتخبان رشته‌های مختلف قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، حفظ 5، 10، 15 و 20 جزء و حفظ کل، مفاهیم سطح دو در بخش کارکنان وظیفه، پایور و دانشجو با اهدای لوح تقدیر و تجلیل شد.

captcha