برخی هیئت‌های مذهبی نسبت به وضعیت سیاسی جهان اسلام بی‌توجه هستند
کد خبر: 3457352
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
حجت‌الاسلام حسینی انتقاد کرد:

برخی هیئت‌های مذهبی نسبت به وضعیت سیاسی جهان اسلام بی‌توجه هستند

گروه اجتماعی: دبیر شورای فرهنگی آستان قدس رضوی با انتقاد از بی‌توجهی به وضعیت سیاسی جهان اسلام و بی‌تفاوتی نسبت به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در هیئت‌های مذهبی گفت: نقش هیئت‌های مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی باید بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی صبح امروز، پنجم آذرماه در نشست تخصصی رؤسای شوراهای هیئات مذهبی کشور که در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) که فرمودند: «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی یک از ساختارهایی بوده که سبب ماندگاری محرم و صفر شده است.

متاسفانه بعضی از هیئت‌های مذهبی فاقد روحانی هستند

دبیر شورای فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به شاخصه‌های هیئت‌های مذهبی، عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی به عنوان یک مدرسه باید با جهت‌گیری خاص نیروهای مناسب با جامعه اسلامی را تربیت کنند، اما متأسفانه بعضی از هیئات فاقد روحانی فاضل هستند و از اساتید انقلابی دانشگاه استفاده نمی‌کنند.

وی در بیان شاخصه دوم هیئت طراز اسلامی، گفت: همچنین هیئت‌های مذهبی باید به نوعی آمادگاه فعالیت‌های جهادی باشند و از اوضاع سیاسی جهان اسلام مطلع باشند، این در حالی است که برخی هیئت‌ها نسبت به این مسائل بی‌توجه هستند که این امر بسیار خطرناک است.

حجت‌الاسلام حسینی توجه به مسائل داخلی و کمک به رفع آن‌ها را سومین شاخصه هیئت طراز اسلامی عنوان کرد و گفت: ما در جامعه اسلامی شاهد آسیب‌های مزمن، فراگیر و متراکمی مانند اعتیاد، سرقت، حاشیه نشینی، فرار دختران و پسران و ... هستیم که بخشی از این مشکلات به سازمان‌های مسئول مربوط می‌شود اما مردم نیز باید نسبت و وظیفه خود با این آسیب‌های را مشخص کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگی اسلامی، افزود: ممکن است ما در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موفق به اختراعات، افزایش تعداد دانشگاه‌ها، افزایش هیئت‌ها و اقتدار نظامی شده باشیم اما در بخش نرم‌افزاری که به سبک و متن زندگی باز می‌گردد، توفیقی نداشته‌ایم.

بررسی نقش هیئت‌های مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه افزایش تعداد هیئت‌ها باید در حل مشکلات اجتماعی کشور تأثیرگذار باشد، ابراز کرد: نقش هیئت‌های مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که 70 درصد اعتبارات آستان قدس رضوی به بخش فرهنگی اختصاص داده شده است، اظهار کرد: قبل از انقلاب 27 جلد کتاب توسط این نهاد چاپ شده بود در حالی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 45 میلیون کتاب به چاپ رسیده است.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: تحصیل 20 هزار دانش‌آموز و دانشجو از پیش دبستانی تا دو دانشگاه، فعالیت 28 گروه تخصصی در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، فعالیت چاپخانه قرآن کریم از جمله فعالیت‌های آستان قدس رضوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روزهای پایانی صفر و همزمانی برنامه‌های عزاداری 28 صفر با نماز جمعه، بیان کرد: عزاداری این روز در قالب نماز جمعه برگزار می‌شود که برنامه‌های خاصی برای این روز در نظر گرفته‌اند، ضمن اینکه حدود پنج هزار و 300 هیئت مذهبی در دفتر هیئت‌‎های مذهبی حرم مطهر رضوی ثبت‌نام و تشکیل پرونده داده‌اند که به سه هزار هیئت پرچم متبرک اهدا شده است.

دبیر شورای فرهنگی آستان قدس رضوی یادآور شد: تهیه کتاب‌های محتوایی برای مداحان، آمادگی واحدهای مشاوره دینی، اختصاص یک رواق برای عزاداری در تمام ساعات شبانه ‌روز برای تمام هیئت‌ها از جمله اقدامات معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ایام 28 صفر محسوب می‌شود.

captcha