مبنا و تفکر بسیجی بودن دینداری و دین باوری است
کد خبر: 3458753
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
فانی:

مبنا و تفکر بسیجی بودن دینداری و دین باوری است

گروه جامعه: وزیر آموزش و پرورش در همایش دیده بیدار، دین‌داری و دین باوری را مبنا و تفکر بسیجی دانست و گفت: فرهنگ بسیج فرهنگ مهر محمد (ص) است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در دومین همایش دیده بیدار بسیجیان ستادی این وزارتخانه که امروز دوشنبه، 9 آذرماه، در سالن حجاب برگزار شد، با تبریک هفته بسیج و تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی(ع)، گفت: بسیجیان باید ابتدا یک خودارزیابی داشته باشند و تا این خود ارزیابی را انجام ندهند نمی‌توانند به آنچه تفکر بسیجی است نائل شوند.

وی افزود: بسیجی چند ویژگی‌ مهم دارد و تنها به زبان و ظاهر نیست و تا ویژگی‌هایی در ما نباشد نمی‌توانیم ادعای بسیجی بودن کنیم. اولین ویژگی بسیجی‌ها خداباور بودن آنهاست، لذا باید از عمق جان خدا را ظاهر و ناظر بر اعمال خود ببینیم و در محضر خدا معصیت نکنیم. از کارمان ندزدیم و از بیت‌المال سوء‌استفاده نکنیم و رفتار و کردارمان طوری باشد که همیشه خدا را ناظر برد خود ببینیم و این ویژگی به انسان در رفتارسازی، افکار و کردار افراد تاثیرگذار است.

فانی با اشاره به ویژگی دوم بسیجیان گفت: بسیجی فرهنگش فداکاری است. خود را ندیدن و دیگران را اولویت دادن به خود است. کار مردم را در اولویت قرار دادن از ویژگی‌های مهم بسیجی است. لذا یک بسیجی فداکار است و همیشه عمل، رفتار و رابطه با دیگران را مد نظر قرار می‌دهد. بسیجی کسی است که در اظهار نظرها در همه رفتارها و در هر حال خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود می‌داند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مبنا و تفکر بسیجی بودن دینداری و دین باوری است‌. سنجش موافقت و یا مخالفت او و معیار حرکت یک بسیجی دین است. فرهنگ بسیج فرهنگ مهر محمد (ص) است. بسیجی «اشدا علی الکفار و رحما بینهم» است. یکی از ویژگی‌های بسیجی بودن تلاش برای الگو و نمونه بودن در رفتار و گفتار و انجام وظیفه است.

وی در خصوص ویژگی‌های بارز بسیجیان عنوان کرد: دفع کردن افراد کار بسیج نیست بسیجی به گونه‌ای باید عمل کند که جذب افراد و گسترش چتر بسیج در بین افراد بیشتر باشد. یکی از ویژگی‌های دیگر بسیجی بودن پای‌بندی به اخلاق حتی در برابر کسانی که نظر مخالف و متفاوت با ما دارند است.

فانی تصریح کرد: بسیجی رفتار شهرونی سازمانی دارد و همیشه پیش‌ قدم کارهای خوب و کارهای مردمی است. ایثار و گذشت در فرهنگ دینی ما الفاظ شناخته شده‌ای است و یک بسیجی هم باگذشت و فداکار است.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری افزود: ایشان می‌فرمایند بسیجی سیاسی است اما سیاست زده نباید باشد. لذا سیاست بسیجی مبتنی بر دین است و این یک ملاک بزرگ در ارزشیابی بسیجی بودن است. بسیجی همیشه آماده و در صحنه است و سنگ زیر آسیاب باید باشد.

وزیر آموزش و پرورش اخلاق را مهمترین و بهترین ویژگی یک بسیجی دانست و خاطرنشان کرد: باید به غیر از زبان هم بتوان مردم را به خیر و نیکی دعوت کرد لذا یک بسیجی باید با اخلاق باشد. یکی دیگر از خصلت‌های بسیجی با بصیرت بودن و شناخت همه جانبه است. بسیجی کل نگر، سیستمی نگر و همه‌جانبه نگر است.

فانی بیان کرد: آخرین ویژگی بسیجی ولایت‌مدار بودن است. بسیج مدرسه عشق است و بسیجیان دانش‌آموزان و دانشجویان این مدرسه هستند و معلمان و فرهنگیان گرانقدر اساتید این مدرسه خواهند بود.

captcha