ثبت‌نام 555 هزار زائر استان مرکزی برای اعزام کاروانی عتبات عالیات
کد خبر: 3459169
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۶

ثبت‌نام 555 هزار زائر استان مرکزی برای اعزام کاروانی عتبات عالیات

گروه اجتماعي: مدير حج و زيارت استان مركزي از اعزام اولین کاروان عتبات عاليات که در ایام اربعین متوقف شده بود در تاريخ 15 آذرماه سال جاري خبرداد.

خليل دلپاك مدير حج و زيارت استان مركزي در گفت‌و گو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از استان مركزي، گفت : در ایام اربعین حسینی(ع) به منظور بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای خدمت رسانی به زائران اربعین موقتاً اعزام  کاروان‌های عتبات کمرنگ شد و مجدداً از روز 15 آذرماه اعزام‌های کاروانی به عتبات از سر گرفته می‌شود.

وي ادامه داد: در حال حاضر 37 كاروان 38 نفره از استان مركزي كه متشكل از  23 كاروان ازشهر اراك، 5 كاروان از خمين، 6 كاروان از ساوه و دليجان، 2 كاروان از شازند و يك كاروان از محلات، جهت اعزام به عتبات عاليات آماده هستند و تاكنون پانصد و 55 هزار نفر ثبت‌نام كرده‌اند و به مدت هفت روز در سرزمين عراق  حضور خواهند داشت .

دلپاك در خصوص نحوه اعزام كاروان‌ها بيان كرد: اعزام كاروان‌هاي عتبات استان مركزي به دو صورت زميني و هوايي انجام مي‌شود، تعداد هفت كاروان به صورت هوايي و مابقي از طريق زميني به اين سفر معنوي اعزام مي‌شوند و اولين كاروان هم به صورت هوايي است.

وي عنوان كرد: مشتاقان زیارت عتبات بعد از اربعین می‌توانند به سامانه ثبت نام عتبات به آدرس http://atabat.org.ir مراجعه و از ظرفیت خالی کاروان‌ها مطلع و نسبت به ثبت نام در کاروان‌ها‌ي مجاز عتبات که توسط دفاتر خدمات زیارتی دارای مجوز سازمان حج و زیارت هستند اقدام كنند .

این مقام مسئول در پايان اظهار كرد: اولين كاروان عتبات استان مركزي در تاريخ 15 آذر ماه و آخرين كاروان در تاريخ 28 دي ماه سال جاري به سرزمين عراق اعزام مي‌شود.

captcha