۱۶ آذرماه؛ آغاز اجرای نمایش «من همانم»/ هر شب به نام یک شهید اجرا می‌شود
کد خبر: 3459514
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
با محوریت بررسی شخصیت شمر؛

۱۶ آذرماه؛ آغاز اجرای نمایش «من همانم»/ هر شب به نام یک شهید اجرا می‌شود

گروه هنر: نمایش آئینی «من همانم» از فردا شب، ۱۶‌آذرماه به مدت ۲۰ شب با محوریت کالبدشکافی تحول شخصیت شمر بن ذی الجوشن و با هدف بصیرت‌افزایی مخاطبان در محل سالن عماد مغنیه مشهد اجرا می‌شود.

 
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نمایش آئینی «من همانم» از فردا شب، 16‌ آذرماه به مدت 20 شب با محوریت بررسی تحول شخصیت شمربن ذی‌الجوشن و با هدف بصیرت‌افزایی مخاطبان در محل سالن عماد مغنیه مشهد روی صحنه می‌رود.
 
محمدطاها اربابی، کارگردان نمایش در نشست رسانه‌ای بزرگ‌ترین سینمایش شرق کشور که امروز یکشنبه، 15 خردادماه در محل خانه هنرمندان شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: داستان دراماتیک و یک خطی نمایش‌نامه علی حیدری از سه ماه پیش کلید خورد و از فرداشب اجرای آن آغاز خواهد شد.
 
وی با اشاره به حضور 50 نفر از هنروران با همکاری نیروی انتظامی و 10 نفر هنرمند حرفه‌ای در این اثر هنری، اضافه کرد: یاسر نجفیان به عنوان نقش اول نمایش، مصطفی بزرگی، حسین نوری و سعید نیکو، از جمله بازیگران اصلی اجرای این نمایش هستند که در این نمایش از بازیگر خانم استفاده نکردیم.
 
اربابی با بیان اینکه در تمام طول کار از سیستم پلی‌بک استفاده شده است، ابراز کرد: هنرمندان در تمام طول کار باید خودشان را با صدای پخش شده هماهنگ کنند و پایه و اساس این کار بر موسیقی بنا نهاده شده است؛ همچنین زمان نمایش یک ساعت و نیم و هزینه آن پنج هزار تومان در نظر گرفته شده که با ظرفیت فروش هزار و 500 بلیت در هر شب تدارک دیده شده است.
 
هر شب، یک شهید
 
وی با اعلام این نکته که هر شب اجرا یکی از شهدای مهاجر حادثه منا، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای سال 66 مکه مکرمه و شهدای مدافع حرم تقدیم خواهد شد، در خصوص بودجه انجام این نمایش عنوان کرد: 150 میلیون تومان هزینه انجام کار شده است که نیمی از آن توسط شهرداری مشهد تأمین شده ولی مابقی هزینه‌ها از محل فروش بلیت تأمین خواهد شد.
 
کارگردان این نمایش مذهبی با بیان اینکه محل سالن نمایش در محل شهرک سیدی مشهد، در مسیر زائران پیاده دهه آخر صفر قرار دارد، اضافه کرد: شاید برخی از مخاطبان این نمایش خود زائران باشند، همچنین این محل نمایش می‌تواند محل مناسبی برای ترویج فرهنگ و هنر در حواشی شهر مشهد باشد.
 
وی در خصوص دلیل نامگذاری نوع کار به سینمایش نیز بیان کرد: ترکیب عوامل سینمایی از جمله تدوین، ریتم، ضرباهنگ همراه با مؤلفه‌های نمایشی همچون ارتباط نزدیک هنرمند با مخاطبان احساس جاری در فضای سالن اجرای نمایش، همگی موجب این عنوان‌بندی شد؛ این نمایش به دلیل ساختار متفاوت، از صحنه‌ای بزرگ و تعداد بازیگران زیاد برخوردار است.
 
نمایشی برای عوام و خواص
 
اربابی ادامه داد: در محتوای این نمایش عوام و خواص جامعه در نظر گرفته شده‌اند زیرا تغییر هویت انسان‌ها به مرور و در جریان حوادث تاریخی صورت می‌گیرد، شمر در صدر اسلام برای تقرب به خدا به خانه کعبه چنگ می‌زد ولی در نهایت به یکی از معاندان جریان کربلا و امام حسین(ع) مبدل شد.
 
وی با برشمردن برخی از آثار مذهبی ـ هنری اجرا شده خود در استان خراسان رضوی از جمله «خداحافظ او»، «بیا برگردیم»، «از مدینه تا مرو»، «رد پای یاس» و «از حضور تا ظهور» بیان کرد: این نمایش‌ها در شهرستان‌های کاشمر، نیشابور و نیز مجتمع آیه‌های مشهد اجرا شده است.
 
همچنین سید محمد صفری، مدیر تولید سینمایش «من همانم» در این نشست خبری با بیان اینکه یک‌ماه پیش نمایش‌نامه کار تأیید شد، ابراز کرد: برای اجرای نمایش یک هفته پیش سالن نمایش تحویل گرفته شده است و 90 نفر در حال فعالیت در پشت صحنه هستند.
 
وی با اشاره به اینکه کل هزینه‌های کار 154 میلیون تومان برآورد می‌شود که تاکنون 48 میلیون تومان هزینه شده است،‌یادآور شد: احتمالاً در شب شهادت امام رضا(ع) نمایش ویژه‌ای با حضور اهالی رسانه و حامد زمانی به عنوان مهمان ویژه اجرا خواهیم کرد.

captcha