مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان ضمن ارائه حقیقت قرآن در قالب داستان
کد خبر: 3459746
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
حکیمی مطرح کرد

مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان ضمن ارائه حقیقت قرآن در قالب داستان

گروه ادب: یک نویسنده دینی گفت: در شرایط کنونی که سلفی‌ها و تکفیری‌ها تلاش دارند نگذارند که صدای عشق و محبت اسلام به گوش جهانیان برسد، وظیفه نویسندگان آن است که با ارائه حقیقت قرآن در قالب داستان،‌ با اقدامات آنان مقابله کنند.

محمود حکیمی، نویسنده کشورمان که اخیراً نگارش مجموعه 14 مجلدی درباره داستان‌هایی از زندگانی هر یک از 14 معصوم(ع) با نام «قصه‌های محبت» را به پایان رسانده است در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)عنوان کرد: در شرایط کنونی که سلفی‌ها و تکفیری‌ها تلاش دارند نگذارند، صدای عشق و محبت اسلام به گوش جهانیان برسد، وظیفه ادبیات دینی، ترویج پیام‌های محبت‌آمیز آیات قرآن کریم است.
حکیمی با بیان اینکه اسلام دین محبت و مهربانی است چون از سوی خداوند رحیم، رئوف و ودود نازل شده است، افزود: خداوند در آیات مختلف سوره‌های قرآن مجید از جمله آیه‌هایی از سوره‌های انبیا، اعراف و آل عمران تصریح کرده که نسبت به بندگانش رئوف است.
این نویسنده حوزه دین گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، سلفی‌ها، تکفیری‌ها و وهابی‌ها نسبت به کسانی که مانند آنها نمی‌اندیشند، اعمالی بی‌رحمانه انجام می‌دهند، بیگناهان را می‌کشند و الله اکبر می‌گویند تا اسلام را خدشه‌دار کنند. بنابراین باید تلاش کنیم حقیقت امر را ضمن داستا‌ن‌های کودکانه بازگو کنیم که فرزندان‌مان بدانند اسلام دین محبت و مهرورزی است.
حکیمی همچنین با بیان اینکه خوشبختانه اخیراً شاهد انتشار کتاب‌هایی دینی با موضوعات دوستی، مهربانی و اخلاق در کشور بوده‌ایم، افزود: داستان‌نویس کودکان و نوجوانان معلمی است که در کلاسی به وسعت کودکان جامعه درس می‌دهد و باید بداند که بهداشت روح و عقل کودک در دست اوست و هر کلمه و عبارتی که می‌نویسد در اندیشه مخاطبانش تاثیر می‌گذارد و آنها را به راه درست یا غلط می‌کشاند.
این نویسنده حوزه دین تاکید کرد: داستان‌نویس حوزه کودک و نوجوان باید بتواند آموزه‌های عاطفی و محبت‌آمیز اسلام را به مخاطبانش منتقل کند و به آنها دوست داشتن را بیاموزد. بررسی زندگی انسان‌های بی‌تفاوت نسبت به سرنوشت دیگران نشان می‌دهد آنها فرصت نیافته‌اند جرعه‌ای از جام ادبیات و داستان‌های پیامبران الهی را بنوشند و انسان‌های این‌گونه قلب‌شان مانند سنگ است.

 

captcha