راه‌اندازی سامانه هوشمند بازرسی انتخابات «سهبا»
کد خبر: 3463974
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
کشکولی خبرداد:

راه‌اندازی سامانه هوشمند بازرسی انتخابات «سهبا»

گروه فضای مجازی: دبیر هیئت بازرسی بر انتخابات لرستان از راه‌اندازی سامانه هوشمند بازرسی انتخابات «سهبا» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد کشکولی، دبیر هیئت بازرسی بر انتخابات لرستان از راه‌‌اندازی سامانه هوشمند بازرسی انتخابات «سهبا» خبر داد، در جلسه هیئت بازرسی لرستان که شنبه، 12 دی‌ماه در استانداری برگزار شد، گفت: نامه‌ای به فرمانداران نوشته‌ایم که دفتر کار مناسبی به هیئت بازرسی در فرمانداری‌ها داده شود.

وی با بیان این‌که سوگند نامه‌ای باید امضا شود، افزود: هیئت بازرسی از سه رکن تشکیل شده است که متشکل از هیئت بازرسی استان، شهرستان‌ها و بازرسان است.

دبیر هیئت بازرسی بر انتخابات لرستان با بیان این‌که هیئت‌های بازرسی از همین الان به فکر نیرو باشند چرا که دیگر هیئت‌ها نیز در حال جذب نیرو‌های خود هستند، بیان کرد: با ادارات مکاتبه کنید مطابق ماده یازده قانون انتخابات همه دستگاه‌ها موظف هستند امکانات لازم را در اختیار هیئت بازرسی قرار دهند.

وی گفت: مکاتبات با سربرگ خاص انتخاباتی مختص به هیئت بازرسی انجام دهید و نیز شرح وظایف، آیین‌نامه و موارد تخلفاتی را ارسال می‌کنیم که هرشخص با هر سمتی باید به موضوع اشراف داشته باشند.

کشکولی عنوان کرد: مطابق آیین‌نامه جلسات هیئت‌های شهرستان‌ها با دو سوم اعضا تشکیل می‌شود ولی باید موافقت اکثریت باشد و اگر اعضا مطرح کردند که کارگروه یا کمیته لازم داریم، انجام شود.

وی گفت: سامانه هوشمند بازرسی انتخابات تهیه شده به‌زودی آماده می‌شود و تمام مکاتبات بازرسان و سربازرسان و بازرسان ویژه در این سامانه ثبت شده و با این سامانه هوشمند کار می‌کنند.

دبیر هیئت بازرسی لرستان با اشاره به این‌که سربازرسان و بازرسان ویژه قبل از انتصاب به هیئت استان معرفی شوند، افزود: برای صندوق‌ها و شعب دارای حساسیت ویژه می‌توان دو یا سه بازرس گذاشته شود.

وی با بیان این‌که دبیرخانه در استانداری و اداره‌کل بازرسی و امور حقوقی استانداری است، خاطر نشان کرد: هزار و 443 شعبه اخذ رای در استان و در شهرستان خرم‌آباد 274 شعبه اخذ رای وجود دارد.

کشکولی با بیان این‌که همه داوطلبان ثبت‌نام کرده 303 نفر هستند، خاطرنشان کرد: الیگودرز 17 نفر، بروجرد 57 نفر، پل‌دختر 13 نفر، خرم‌آباد و دوره چگنی 87 نفر، دلفان و سلسله 36 نفر، دورود و ازنا 45 نفر، کوهدشت و رومشکان 48 نفر هستند.

وی در رابطه با ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان نیز، اظهارکرد: 19 نفر هم داوطلب مجلس خبرگان رهبری شده‌اند که این افراد در انتظار تایید صلاحیت هستند.

captcha