هویت‌های جعلی در شبکه‌های مجازی افراد را به سمت استفاده از الفاظ نامناسب سوق می‌دهد
کد خبر: 3464427
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

هویت‌های جعلی در شبکه‌های مجازی افراد را به سمت استفاده از الفاظ نامناسب سوق می‌دهد

گروه مجازی: پژوهشگر علوم اجتماعی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد با هویت‌های جعلی در شبکه‌های مجازی حضور پیدا می‌کنند، گفت: این هویت‌های جعلی موجب می‌شود افراد به سمت هرزه زبانی کشیده شوند چرا که ترس از بین رفتن شخصیتشان را ندارند.

فرامرز سنگری آبیز، پژوهشگر علوم اجتماعی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: بی‌اخلاقی‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنیم از تبعیات مدرنیته و حضور بدون نظارت در فضای مجازی است.

وی اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از والدین که خودشان در فعالیت‌های مجازی مراعات برخی از مرزهای اخلاقی را نمی‌کنند، به دلایلی ممکن است گوشی‌های همراهشان را به فرزند خویش بدهند و در مدت زمانی که تلفن همراه والدین در دست فرزند است پیامک و یا تصویری نامتناسب با سن فرزند برای پدر یا مادر ارسال شود.

این پژوهشگر علوم اجتماعی بیان کرد: این مسئله تبعاتی در پی دارد از جمله اینکه آن ارزشی که از والدین در ذهن فرزند بود شکسته می‌شود و از طرف دیگر تأثیرات اخلاقی نامطلوبی بر خود فرزند می‌گذارد و از این جهت نظار ت بر آنچه فرزندمان در فضای مجازی می‌بیند و می‌خواند بسیار مهم است.

تأثیر پیامک‌ها و تصاویر غیراخلاقی بر سه گروه کودکان، افراد مجرد و متأهلان

سنگری آبیز ادامه داد: پیامک‌ها و تصاویر غیراخلاقی در کودکان موجب بلوغ زودرس، در افراد مجرد زمینه‌ساز سوق دادن افراد به سمت روابط غیراخلاقی و در افراد متأهل موجب فاصله بین زوجین و مسائلی چون طلاق عاطفی می‌شود.

وی گفت: متأسفانه مشاوران خانواده اعلام می‌کنند که در سال‌های اخیر بیشتر مراجعینشان را زن و شوهرهایی تشکیل می‌دهند که فعالیت آنها در فضای مجازی موجب اختلاف و نارضایتی بینشان شده که این نکته قابل تأمل است.

پژوهشگر علوم اجتماعی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد با هویت‌های جعلی در شبکه‌های مجازی حضور پیدا می‌کنند، گفت: این هویت‌های جعلی موجب می‌شود افراد به سمت هرزه زبانی کشیده شوند چرا که ترس از بین رفتن شخصیتشان را ندارند.

سنگری آبیز یادآور شد: اگر اخلاقدر بین ما نهادینه می‌شد شاهد نبودیم در شرایطی که کسی هویت ما را نمی‌شناسد زبان به هرزه‌گویی و استفاده از الفاظ نامناسب باز کنیم چرا که بیش از خلق از خالق می‌ترسیدیم.

captcha