مسئولان به اقامه نماز جماعت در ادارات اهتمام ویژه داشته باشند
کد خبر: 3465709
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
حجت‌السلام شکری:

مسئولان به اقامه نماز جماعت در ادارات اهتمام ویژه داشته باشند

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: امروزه در بسیاری از نهادهای خصوصی و ادارت، نمازجماعت برپاست اما این مهم با اهتمام ویژه مسئولان باید گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان پیش از ظهر پنج شنبه 17 دی، در جلسه ستاد اقامه نماز اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، با اشاره به اهمیت برپایی نماز جماعت در ارتقاء روحیه معنوی و کاری کارکنان نهادهای دولتی و خصوصی، اظهار کرد: اهتمام به برگزاری نماز جماعت در نهادهایی مانند کارخانجات، ادارات، نهادهای خصوصی و دولتی، مدارس و مساجد در زمره وظایف ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی است که این مهم با اهتمام ویژه مسئولان این نهادها به تحقق خواهد رسید.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اقامه نماز این روزها در استان سمنان وضعیت مناسبی دارد و بسیاری از مدارس، ادارات و شرکت‌های خصوصی نماز جماعت را برپا می‌دارند اما این مهم می‌بایست گسترش یابد متذکر شد: نماز، موضوعی مهم در زندگی است که باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد تا بتوانیم آثار و برکات آن را در زندگی جمعی‌مان احساس کنیم لذا بر ماست که بتوانیم تعاملات نهادهای متبوع خودمان را با ستاد اقامه نماز گسترش دهیم.

شکری همچنین با تاکید بر لزوم گسترش آموزش‌های دینی در بین کارکنان، افزود: علاوه بر برپاداشتن نماز جماعت در ادارات و نهادهای خصوصی و دولتی، اشاعه آموزش‌های دینی و معنوی شامل آموزش تصحیح قرائت قرآن کریم، ترتیل، برنامه‌های جزء‌خوانی، احکام، مکاسب و ... می‌تواند آثار و برکات معنوی فراوانی برای آن نهاد داشته باشد.

وی گفت: استفاده از نیروهای متخصص و کارشناسان حوزه دین و قرآن از این منظر می‌تواند راهگشای بسیاری از نهادهای دولتی و خصوصی باشد و از سوی دیگر منجر به اشاعه فرهنگ تلاوت قرآن کریم، به پاداشتن نماز جماعت و اهمیت بخشیدن به فرایض دینی و درنهایت گسترش سبک زندگی اسلامی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، ضمن تاکید بر ضرورت آموزش و ارتقاء سطح آگاهی‌های ائمه جماعات و مبلغان دینی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی همواره بر این اصل تاکید ویژه‌ای داشته است اما خود ائمه جماعات، روحانیان و مبلغان نیز می‌بایست در راستای ارتقاء سطح آگاهی‌های خود اهتمام ویژه داشته باشند چرا که امروز دشمنان اسلام از هر راهی برای عملی کردن تهدیدات شوم خود در جبهه جنگ نرم استفاده می‌کنند لذا باید هوشیار بود که آگاهی از مسائل روز، لازمه هوشیاری است.

شکری همچنین به تقویت نقش حاکمیتی سازمان تبلیغات اسلامی درباره روحانیان و مبلغان تاکید کرد و گفت: نظارت بیشتر بر عملکرد ائمه جماعات ادارات و موسسات غیردولتی، دریافت گزارش از عملکرد آن‌ها و دریافت تائیدیه صحت قرائت نماز این روحانیان در زمره اقدامات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در تعامل با دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی با موضوع اشاعه فرهنگ نمازجماعت در نهادها است.

وی افزود: وجود بخش‌های صنعتی بزرگ و متعدد به ویژه در غرب استان سمنان مانند شهرک‌های صنعتی موجود در گرمسار و سمنان، ظرفیت‌های مناسبی برای اقامه نماز جماعت و اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی در بین کارگران به شمار می آیند که امیدواریم با اهتمام مسئولان این نهادها، شاهد ارتقاء هرچه بیشتر اقامه نماز در استان سمنان باشیم.


captcha