دومین دوره انتخاب کتاب سال خراسان شمالی برگزار می‌شود
کد خبر: 3465922
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
همزمان با دهه فجر؛

دومین دوره انتخاب کتاب سال خراسان شمالی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: دومین دوره انتخاب کتاب سال استان همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود.

حسین ثابت‌قدم وحید، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان‌شمالی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری دومین دوره انتخاب کتاب سال استان، حمایت از مؤلفان و نویسندگان برتر استان و معرفی آثار آنها، ایجاد انگیزه در میان پدیدآورندگان آثارمکتوب و تجلیل از آنان را از اهداف برپایی این طرح عنوان کرد.
وی کمک به ارتقاء سطح کمی و کیفی آثار منتشر شده، فراهم آوردن زمینه رقابت سالم میان پدیدآورندگان آثار مکتوب و تقویت و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی را از دیگر اهداف در این زمینه ذکر کرد.
وی رشته دین شامل فقه، اصول، کلام، قرآن، حدیث، احکام، رشته ادبیات شامل شعر، داستان کوتاه، داستان بلند، رمان، تاریخ ادبیات، نقد ادبی، رشته علوم تربیتی و روانشناسی، کلیات و علوم اجتماعی، هنر، کودک ونوجوان را از جمله موضوعات پذیرش آثار برشمرد.
ثابت قدم وحید ایثار و شهادت، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، امربه معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و پیگشیری از اعتیاد را از جمله موضوعات بخش ویژه انتخاب آثار بیان کرد.  
وی در خصوص شرایط پذیرش آثار گفت: کتاب‌های شرکت داده شده باید چاپ اول باشند، در سال ٩٣ به چاپ رسیده باشند و ناشر و مؤلف از استان خراسان‌شمالی باشد.
ثابت‌قدم وحید گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه دومین دوره انتخاب کتاب سال مستقر در معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٥٨٣٢٢٣٤٤١٢ داخلی ١٢٧ تماس حاصل نمایند.
captcha