روایتی که هر انسانی را از مراجعه به پزشک باز می‌دارد
کد خبر: 3466299
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
یک دستیار تخصصی طب سنتی:

روایتی که هر انسانی را از مراجعه به پزشک باز می‌دارد

یک دستیار تخصصی طب سنتی گفت: روایتی از امام علی علیه السلام به فرزندش است که هر انسانی را از مراجعه به پزشک باز می‌دارد و آن این است که"غذا را خوب بجو تا زمانی که گرسنه نشدی غذا نخور, قبل از سیری دست از غذا بکش و قبل از خواب اجابت مزاج کن".

طب سنتی

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مهدی کریمی درباره طب اسلامی اظهار داشت: محور دستورات اسلامی توجه به سلامت جسم و جان انسان است.

توصیه امام علی(ع) برای پیشگیری از بیمار شدن

به گفته وی در بررسی روایتی از امام علی علیه السلام به فرزندش هر انسانی را از مراجعه به پزشک باز می‌دارد, "غذا را خوب بجو تا زمانی که گرسنه نشدی غذا نخور, قبل از سیری دست از غذا بکش و قبل از خواب اجابت مزاج کن".

این دستیار تخصصی طب سنتی ادامه داد: در صورت ابتلا به بیماری، طب سنتی-اسلامی مطمئن‌ترین توصیه‌ها را ارائه می‌دهد، چرا که با تکامل دین، تکامل طب نیز صورت گرفته، به طوری که در دین خاتم، طب به حد اعلای بلوغ خود می‌رسد.

کریمی افزود: در تعریف طب اسلامی آمده است؛ دانشی که پایه آن بر اساس مزاج شناسی ( تر،خشک،گرم و سرد) و برخاسته از متون الهی و روایات است.

اصل طبابت در اسلام

وی بیان کرد: امام صادق علیه السلام در مناظره‌ای با پزشک هندی می‌فرماید: ما سردی به گرمی،گرمی را به سردی، تری را به خشکی و خشکی را به تری درمان می‌کنیم و مابقی را به دست خدا می‌سپاریم و نیز امام رضا علیه السلام می‌فرماید: مزاجت را بشناس، آنگاه بر اساس مزاجت به تغذیه تدبیر کن.

این دستیار تخصصی طب سنتی عنوان کرد: با توجه به این دو روایت، اصل در طب اسلامی، مزاج و درمان بر خلاف آن است،مثلاً کسی که بر اثر گرمی زیاد خون دماغ شده باید با دادن تغذیه سرد مثل دوغ او را درمان کرد.


منبع: خبرگزاری تسنیم

captcha