تدبر در آیات قرآن و کلام اهل بیت(ع) موجب نورانیت قلوب می شود
کد خبر: 3466595
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
آیت الله علوی گرگانی:

تدبر در آیات قرآن و کلام اهل بیت(ع) موجب نورانیت قلوب می شود

انسان نباید خود را جدای از قرآن ،اهل بیت(ع) و مراجع ،علما و بزرگان دین بداند، چرا که تفکر و تعقل در آیات قرآن و خواندن کلام نورانی اهل بیت(ع ) موجب نورانیت قلب و باعث دلگرمی انسان برای کسب درجات بالای معنوی می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، آیت الله علوی گرگانی، در دیدار جمعی از مربیان قرآنی نیروی دریایی با بیان اینکه خدا دنیا را مقابل آخرت قرار داده، گفتند: این حقیقت بیانگر این است که انسان نباید تنها دل بسته به دنیا باشد بلکه باید به فکر آخرت و تامین توشه آخرت خود نیز باشد.

معظم بیان داشتند: انسانهای با سعادت کسانی اند که دنیا را وسیله و هدف برای آخرت خود قرار می دهند و این امر مهم میسر نمی شود جزء اینکه بشر دل بسته به دنیا نباشد.

ایشان افزودند: این تقابل دنیا و آخرت نشان می دهد که هریک از دو گروه زمانی که به همدیگر می رسند، به تمسخر هم اقدام می کنند که در آیات قرآن کریم نیز به این حقیقت اشاره شده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان تاکید کردند: انسان نباید خود را جدای از قرآن ،اهل بیت(ع) و مراجع و علما و بزرگان دین بداند، چرا که تفکر و تعقل در آیات قرآن و خواندن کلام نورانی اهل بیت(ع) موجب نورانیت قلب و باعث دلگرمی انسان برای کسب درجات بالای معنوی می شود.


منبع: خبرگزاری حوزه

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۱۶ - ۱۱:۱۲
0
0
تفکر و تعقل در آیات قرآن و خواندن کلام نورانی اهل بیت(ع) باعث نورانیت قلب و دریافت درجات معنوی انسان می‌شود
captcha