منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها در انتخابات رونمایی شد
کد خبر: 3466665
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
در سالروز تشکیل بسیج رسانه؛

منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها در انتخابات رونمایی شد

گروه سیاسی: منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها در انتخابات در مراسم سالروز بسیج رسانه در دفتر امام جمعه مشهد و با حضور مدیران و فعالان رسانه‌ای خراسان رضوی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها در انتخابات در مراسم سالروز بسیج رسانه در دفتر امام جمعه مشهد و با حضور مدیران و فعالان رسانه‌ای خراسان رضوی رونمایی شد.
جواد علما، رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در زمینه‌های توسعه کمی و کیفی گفت: تاکنون سه دفتر شهرستانی در نیشابور، کاشمر و تربت‌حیدریه راه‌اندازی شده است و دفاتر دیگری هم تا پایان سال در سه شهر قوچان، سبزوار و چناران نیز تاسیس می‌شود.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی افزود: دعوت از مدیران و مسئولان برای شورای عالی بسیج رسانه در استان یکی دیگر از اقدامات ما است و با توجه به اینکه سه سال از عمر بسیج رسانه می‌گذرد بنا داریم با حضور مدیران رسانه‌ها جلساتی در طی سال پیرامون موضوعات گوناگون برگزار کنیم.

وی با اشاره به حساسیت‌های این دوره از انتخابات گفت: در بحث انتخابات با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد و همانطور که رهبر معظم انقلاب حضور حداکثری را اعلام کردند، منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها در انتخابات تدوین شد.

علما تصریح کرد: از جمله برنامه‌های دیگر ما برگزاری سه نشست تخصصی است که در مدت باقی‌مانده به میزبانی سه رسانه برگزار می‌شود و درخواست داریم تا رسانه‌هایی که توان همکاری دارند، اعلام آمادگی کنند تا از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم علی حیدری، رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی، با تاکید بر اینکه امروز جهاد رسانه مبارزه با جهل و کفر است گفت: متاسفانه برخی رسان‍ه‌ها حساسیت‌های بخشی نگر دارند که باید بخاطر منافع ملی این حساسیت‌ها را کنترل کرده و به دنبال هم‌افزایی در جامعه باشند.

حیدری به نقش خبرنگاران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: خبرنگاران علاوه بر انجام وظایف خبرنگاری، مسئول کنترل فضایل اخلاقی در جامعه هستند و اگر خطری متوجه مردم و کشور باشد باید به موقع آن را رصد کنند.

وی ادامه داد: انتقال دوسویه اخبار و بسیج مردم برای حضور در جبهه و ایجاد امید در جامعه از جمله وظایف خبرنگاران در دوران دفاع مقدس بود که به خوبی از عهده آن برآمدند.

وی با اشاره به مسائل مربوط به سوریه و عراق گفت: اگر الگوگیری از فرزندان ایران اسلامی نبود معلوم نبود چه بلایی سرمردم این کشورها می‌آمد.

وی انتخابات در جمهوری اسلامی را جلوگاه انسجام ملت ایران دانست و افزود: رسانه‌ها باید برای ایجاد فضای انتخابات قانونی، سالم و پرنشاط در جامعه تلاش کنند. در شرایط فعلی منطقه و جهان حضور مردم در انتخابات محور قدرت نمایی ملت ایران است لذا باید تلاش کنیم تا رقابت را برای انتخاب فرد اصلح و رفاقت را برای ایجاد همدلی و همزبانی تقویت کنیم.

همچنین در این مراسم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهدبا اشاره به اعدام شیخ نمر گفت: مسئله‌ای که وجود دارد این است که اگر به فرصت‌ها توجه داشتیم و به موقع اقدام می‌کردیم، شاید وضعیت ما در دنیا و برخوردهای جهانی با وضعیتی که الان داریم فرق می‌کرد، موضوع اعدام آیت‌الله النمر حداقل یک سال است که دنبال می‌شود.
وی بیان کرد: از زمان دستگیری ایشان حکم اعدام صادر شد و مشخص بود که این اعدام انجام می‌شود؛ بحث این بود که در عرصه بیداری اسلامی در منطقه، از این قضیه چطور می‌توان هم در سیاست خارجی و هم توسعه ارزش‌های انقلاب و جریان بیداری اسلامی بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به سوء استفاده دشمن از اتفاقات به وقوع پیوسته بعد از اعدام شیخ نمر تصریح کرد: متأسفانه ما غافلگیر شدیم، اگر از قبل این فکر را می‌کردیم دیگر این مشکلات به وجود نمی‌آمد که با تبلیغات وسیع و حرکت‌های استکباری، امنیت سفارتخانه‌ها در کشور زیر سؤال رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور حداکثری مردم در انتخابات عنوان کرد: اینکه رهبری می‌فرمایند اولویت من افزایش مشارکت حداکثری است به دلیل آن است که به دنیا ثابت کنیم امسال که مردم بعد از چهار سال در انتخابات شرکت می‌کنند، اعتمادشان به نظام بیشتر شده چون حضورشان در انتخابات بیش از قبل است.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم با حضور آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و مدیران و فعالان رسانه‌ای خراسان رضوی از مجله انجمن مطالعات رسانه با محوریت نگاهی به نهضت عاشورا و نیز منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها در انتخابات رونمایی شد.
captcha