کمیته‌های تخصصی پژوهشکده میان رشته مطالعات متون قرآنی و علوم جدید ایجاد می‌شود
کد خبر: 3466693
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان:

کمیته‌های تخصصی پژوهشکده میان رشته مطالعات متون قرآنی و علوم جدید ایجاد می‌شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان درباره تأسیس پژوهشکده میان رشته مطالعات متون قرآنی و علوم جدید در دانشگاه گفت: پژوهشکده قرآنی می‌تواند زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی را فراهم کند و این امر نیازمند تشکیل کمیته‌های تخصصی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در جلسه قرآن و عترت دانشگاه آزاد خوزستان که با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان برگزار شد، حجت الاسلام عبدالباری جوانمردزاده، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان تصریح کرد: قرآن و عترت دو گوهر گرانبهایی که طبق توصیه حضرت محمد(ص)، همواره باید در کنار هم حفظ شوند؛ زیرا هدایت جامعه، مصونیت، بالندگی، پیشروی و سر زندگی جامعه در کنار هم داشتن این دو گوهر گرانبهاء است.

وی افزود: از این رو هرگاه به یکی چنگ زده شود و از دیگری دست برداشته شود، جامعه دچار نوعی اختلال و انحراف خواهد شد. یک زمانی به لحاظ وجود قاریان و حافظان زیاد و مطالعات قرآنی می­ گفتند، مصر و جامعه الازهر، پایتخت قرآنی جهان اسلام است. ولی چرا امروز این جامعه و نیز سایر جوامع مسلمان مدعی هوا خواه قرآن دچار انحراف جدی شده­ اند ؟

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان در این باره تصریح کرد: جواب بسیار واضح است برای اینکه تنها به قرآن چنگ زده­ اند و از عترت (ع) عقب ماندند و امروز اسلام آمریکایی و لندنی را رقم می­ زنند و در کنار آن عده ای که از قرآن و محتوای آن فاصله گرفته اند و به ظواهر دین و عترت چنگ زدند تشیع لندنی را رقم می­ زنند.

جوانمردزاده بیان داشت: تأکید من به همه شما مسئولان کانون های قرآن و عترت این است که در فعالیت های قرآن و عترتی به هر دو چنگ بزنید و همواره این دو را عدل هم قرار بدهید، زیرا به فرمایش رسول خدا (ص)، هرگز این دو جدا نخواهند شد و در بهشت وارد حوض کوثر می شوند.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است دوستان، در فعالیت های قرآن و عترت در کنار فعالیت های احساسی و حرکتی، باید به برنامه های معرفتی، ادراکی نیز بپردازند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان گفت: در کنار توجه به جنبه های موسیقیایی و جلوه های بصری و حسی باید در فکر تعریف برنامه های محتوایی، قرآن و عترت باشیم؛ زیرا معرفت و ادراک محتوای قرآن زیرساخت همه رفتارهاست.

جوانمردزاده تصریح کرد: دشمن همواره از قدرت تحلیل و استدلال مسلمانان می­ ترسد، مشکل ادیان آسمانی امروز فقدان منطق و استدلال است و وقتی، چالشی در خصوص آموزه ای از آموزه های آنها پیش می­ آید. از باب نمونه، در خصوص تثلیث می­ گویند به دل خود مراجعه کن و نپرس که چرا سه خدا داریم.

وی در خصوص تأسیس پژوهشکده میان رشته مطالعات متون قرآنی و علوم جدید گفت: قبل از تأسیس، ضرورت دارد کمیته های تخصصی بررسی ابعاد مختلف آن راه اندازی شود تا ان شاءالله شاهد یک پژوهشکده ای با ابعاد گسترده باشیم.


منبع: خبرگزاری دانشجو

captcha