فعالیت 225 عضو در انجمن تعزیه بجنورد
کد خبر: 3466901
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

فعالیت 225 عضو در انجمن تعزیه بجنورد

گروه اجتماعی: مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بجنورد از فعالیت 225 عضو در انجمن تعزیه بجنورد خبر داد و افزود: این افراد در قالب 15 گروه فعالیت می‌کنند.

رضا کریمی، مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بجنورد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، اظهار کرد: تعزیه تئاتر دینی است که  به‌خوبی و با زبان عامه به بیان وقایع کربلا و مصائبی که بر احوال امام حسین (ع) و اهل بیتش از سوی یزید وارد شده بود می‌پردازد.
وی از انتشار فراخوان برای عضویت جوانان و نوجوانان و دانش‌آموزان در انجمن تعزیه شهرستان بجنورد خبر داد و گفت: در این راستا کارگاه آموزشی نیز برگزار شده است.
وی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی  را کشف استعدادیابی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به این هنر دینی و همچنین  انتقال به نسل‌های آینده جامعه دانست.
کریمی از برگزاری این کارگاه آموزشی در طول سال به صورت مداوم و هفتگی خبر داد و گفت: در این کارگاه آموزشی پیشکسوتان تعزیه شهرستان به  انتقال تجربیات می‌پردازند.
وی با بیان اینکه انجمن تعزیه بجنورد آبان ماه امسال به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: تا کنون ١٥ گروه فعال با ٢٢٥ نفر در انجمن تعزیه بجنورد عضویت دارند.
captcha