از سرگروهی جلسات قرآنی تا پیشگامی در دفاع از حریم اهل بیت(ع)
کد خبر: 3470237
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید علی سلطان‌مرادی؛

از سرگروهی جلسات قرآنی تا پیشگامی در دفاع از حریم اهل بیت(ع)

گروه جهاد و حماسه: شهید علی سلطان‌مرادی که 22 بهمن سال گذشته در دفاع از حریم اهل بیت(ع) توسط تکفیری‌ها به شهادت رسید از کودکی قاری کلام‌الله مجید بود و سرگروهی جلسات قرآنی را برعهده داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جامعه قرآنی کشور در دیدار خود با خانواده شهدای قرآنی میهمان خانواده شهید علی سلطان‌مرادی شدند.

در این دیدار رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در سخنانی با اشاره به دیدارهای هفتگی جامعه قرآنی استان تهران با خانواده شهدای قرآنی گفت: شناسایی و معرفی شهدای قرآنی کشور با پیگیری سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ و همکاری نهادهای قرآنی کشور از سال 92 شروع شده و همچنان ادامه دارد.

بعد از صحبت‌های قربانی، پدر شهید سلطان‌مرادی به توصیف فرزند شهید خود پرداخت و گفت: پسرم در تیر سال 1357 در منطقه هشترود متولد شد و مدتی بعد ما به تهران آمدیم. وی از کودکی اهل مسجد و قرآن بود و در برنامه‌های بسیج شرکت می‌کرد. در جوانی وارد سپاه شد و به عنوان درجه‌دار در دانشگاه سپاه تحصیل کرد.

وی ادامه داد: علی قاری قرآن بود و همیشه در مسجد حضور داشت و من از او خیلی راضی بودم.

در ادامه حسین جعفری، قاری قرآن کریم و از دوستان شهید درباره سلطان‌مرادی عنوان کرد: وی خیلی کم‌حرف بود و اهل بحث و جدل با دیگران نبود. این شهید اخلاق بسیار خوبی داشت و فردی بسیار متواضع بود.

وی آیاتی از سوره غاشیه را تلاوت کرد و گفت: در تفسیر آیه سوم سوره غاشیه که قرائت شده، آمده است افرادی حلال و حرام را رعایت می‌کردند، ولی چون در دشمنی با اهل بیت(ع) بودند و در دوستی با عترت ثابت‌قدم نبودند، اعمال آنها حبط است. گروه‌های تکفیری مانند خوارج و ابن‌ملجم‌ها، پیشانی‌هایشان از کثرت سجده پینه بسته است، ولی بر ضد راه ولایت قدم بر‌می‌دارند.

برادر شهید سلطان‌مرادی نیز در ادامه دیدار به تشریح فعالیت‌های قرآنی این شهید پرداخت و گفت: وی عضو بسیج محله در مسجد رسول اکرم(ص) بود و در جلسات و کلاس‌های قرآنی شرکت می‌کرد. شهید سلطان‌مرادی استاد قرآن و سرگروه جلسات قرآنی بود و دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) را در منطقه تاسیس کرد. وی فردی ساکت و کم حرف بود و بعد از خدمت سربازی وارد سپاه شد. هنگامی که 27 روز از رفتن وی به سوریه برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) می‌گذشت در 22 بهمن سال 93 در منطقه درعا به شهادت رسید و پیکرش هنوز در دست نیروهای تکفیری است.

وی افزود: یازده سال از ازدواج وی می‌گذرد و امروز یک پسر هشت ساله به نام محمدرضا و دختری سه ساله به نام فاطمه از برادرم به یادگار مانده است. وقتی که این شهید می‌خواست بنر دارالقرآن را نصب کند، برق سه فاز او را گرفت و از ارتفاع به زمین پرت شد که مدتی در بیمارستان بستری بود و همه می‌گفتند که خدا علی را دوباره به ما داده و قرآن وی را نگه داشته بود.

برادر دیگر شهید سلطان‌مرادی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این شهید گفت: وی از نظر قرآنی تاثیر زیادی روی خانواده داشت و من توسط وی به حفظ قرآن و شرکت در جلسات ترغیب شدم. وی از دوران نوجوانی تمایل به مباحث قرآنی داشت و در محافل و جلسات قرآنی شرکت می‌کرد. استاد تجوید و مکالمات عربی بود و در چندین دارالقرآن فعالیت داشت.

در ادامه این دیدار، مادر شهید سلطان‌مرادی با اشاره به خصوصیات اخلاقی این شهید گفت: وی فردی قرآنی و بسیجی بود و در راه راست حرکت می‌کرد. من سواد نداشتم و نمی‌توانستم قرآن بخوانم، وی به من کمک کرد تا قرآن را یاد بگیرم. شهید در کودکی زرنگ و جسور بود و بعد از پایان سربازی ازدواج کرد. رفتار پسرم همیشه با من و پدرش خوب بود.

در پایان این دیدار لوح یادبودی از سوی جامعه قرآنی استان تهران به خانواده شهید سلطان‌مرادی اهدا شد.

captcha