پنجمين دور گفت‌وگوی دينی ايران و كره جنوبی آغاز شد
کد خبر: 3470443
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

پنجمين دور گفت‌وگوی دينی ايران و كره جنوبی آغاز شد

گروه بین‌الملل: پنجمين دور گفت‌وگوی دينی ايران و كره جنوبی با عنوان «دين، صلح و امنيت جهانی» صبح امروز، ششم بهمن‌ماه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شد.

پنجمين دور گفت‌وگوی دينی ايران و كره جنوبی آغاز شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پنجمين دور گفت‌وگوی دينی مركز گفت‌وگوی اديان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با سازمان كنفرانس اديان برای صلح كره جنوبی، با عنوان «دين، صلح و امنيت جهانی» صبح امروز، ششم بهمن‌ماه در ساختمان شهيد رحيمی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمين علی يونسی، دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور اقوام و اقليت‌های دينی و مذهبی، ابوذر ابراهيمی‌تركمان، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عبدالرحيم گواهی، رئيس مركز پژوهش اديان جهان، حجت‌الاسلام عبدالحسين خسروپناه، رئيس مؤسسه پژوهشی حكمت و فلسفه ايران، حسن بلخاری، مديرگروه مطالعات عالی هنر دانشگاه تهران، عماد افروغ، علی‌محمد حلمی، رئيس مركز گفت‌وگوی اديان و تمدن‌های اين سازمان و انديشمندان مسيحی از كره‌ جنوبی همچون اسقف اعظم كيم هی ـ جونگ، رئيس كميته ارتباط جهان مسيحی و گفت‌وگوی اديان كنفرانس اسقفان كاتوليك كره جنوبی، كشيش كيم گوانگ جون، دبيركل كنفرانس اديان برای صلح كره جنوبی، هيوندو پارك، سردبير مجله صلح و دين و تنی چند از دیگر فعالان اين حوزه در كره جنوبی حضور دارند.

در ابتدای اين نشست علی‌محمد حلمی، رئيس مركز گفت‌وگوی اديان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی گفت: خرسنديم كه امروز جمهوری اسلامی ايران ميزبان پنجمين دور گفت‌وگوی دينی با كره جنوبی است.

وی در ادامه با توجه به سوابق گفت‌وگو‌های انجام شده ميان طرفين، افزود: گفت‌وگوهای ميان ما و كره جنوبی از سال 1390 با موضوع «جوامع دينی در رويارويی با چالش‌های سكولاريزم» آغاز شد و دومين دور از اين گفت‌وگو‌ها با انديشمندان كره‌ای تحت عنوان «دين، همزيستی مسالمت‌آميز و عدالت اجتماعی» در سال 1391 برگزار شد.

حلمي در ادامه سومين دور از گفت‌وگوها را تحت عنوان «نقش دين در ارتقای ارزش‌های اخلاقی و انسانی» در شهريورماه 1392 در تهران تبيين كرد و دور چهارم گفت‌وگوها تحت عنوان «ظرفيت‌های همكاری اديان برای اعتلای صلح عادلانه و جهان عاری از خشونت و افراط‌گرايی» در بهمن‌ماه 1393 در سئول معرفی كرد.

رئيس مركز گفت‌وگوی اديان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پنجمين دور گفت‌وگوها ميان جمهوری اسلامی ايران و كره جنوبی را با عنوان «دين، صلح و امنيت جهانی» بيان كرد.

وی در پايان سخنان خود، گفت‌وگوی دينی را راهكاری برای ايجاد صلح و امنيت جهانی، تببين نقش خانواده و جوانان در ايجاد آرامش و امنيت و توجه اديان به حفظ و حراست محيط زيست دانست.

یادآور می‌شود، انديشمندان مسلمان و مسيحی ششم و هفتم بهمن‌ماه، مقالات خود را با موضوعات «توصيه‌های اديان برای برقرای صلح و آرامش»، «گفت‌وگوی دينی؛ راهكاری برای ايجاد صلح و امنيت جهانی»، «نقش خانواده و جوانان در ايجاد آرامش و امنيت» و «توجه اديان به حفظ و حراست از محيط زيست» ارائه خواهند داد.

captcha