استقبال جهاد دانشگاهی از ایده‌های نو در زمینه معنویت و علوم مختلف
کد خبر: 3471775
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
طیبی عنوان کرد:

استقبال جهاد دانشگاهی از ایده‌های نو در زمینه معنویت و علوم مختلف

گروه جامعه: رئیس جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه در تمام زمینه‌های کاری جهاد دانشگاهی اعم از فعالیت‌های علمی و فناورانه نگاه ابتدا معنویت است سپس سایر مباحث، از دریافت ایده‌های مختلف در زمینه معنویت و علوم مختلف استقبال کرد.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این سؤال که اولین همایش معنویت و گردشگری که از سوی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، در چه حوزه‌های جدیدی به بررسی بحث معنویت به صورت تخصصی می‌پردازد، گفت: با توجه به اینکه ما نهاد جهاد دانشگاهی را یک نهاد فرهنگی می‌دانیم، تمام زمینه‌های کاری که جهاد دانشگاهی به آنها ورود کرده است، ظرفیت کار در حوزه معنویت را دارند.

وی با تأکید بر اینکه نگاه ما در ابتدا نگاه فرهنگی و معنوی و بعد پرداختن به سایر امور است ، گفت: در همه فعالیت‌هایی که در جهاد دانشگاهی انجام می‌دهیم حتی فعالیت‌های علمی و فناورانه، آموزشی، اشتغال و ... نگاه ابتدا نگاه معنوی است؛ که نگاهی است برای تعالی انسان و اهدافی که خداوند در دنیا و آخرت برای انسان تعیین کرده است. بر همین اساس زمینه را گسترده و شامل همه بخش‌های کاری جهاد می‌بینیم.

وقتی که علم درمانده می‌شود

طیبی تصریح کرد: در بسیاری از زمان‌ها وقتی که علم درمانده می‌شود به ویژه در حوزه پزشکی با ارتباط معنوی گره‌های مشکلات برداشته می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه همه واحدهای جهاد دانشگاهی به دنبال این هستند که زمینه‌های نو و جدید برای کار خود داشته باشند و معنویت در حوزه های مختلف نیز می‌تواند یکی از این زمینه‌های جدید و نو باشد، اعلام کرد: اگر کسی ایده‌ای در حوزه تأثیر معنویت در مسائل مختلف علمی و پژوهشی داشته باشد می‌پذیریم و استقبال می‌کنیم.

captcha