تحریم مسابقات قرآن طاغوت با شعار «با ظالمین همکاری نکنیم» + فیلم
کد خبر: 3471822
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
تأثیرگذاری فعالان قرآنی در جریان شکل‌گیری انقلاب اسلامی/

تحریم مسابقات قرآن طاغوت با شعار «با ظالمین همکاری نکنیم» + فیلم

گروه فعالیت‌های قرآنی: سیدمحسن موسوی‌بلده از تحریم مسابقات قرآن طاغوت توسط قاریان با برپایی مسابقه قرآنی ـ مردمی با شعار «با ظالمین همکاری نکنیم» می‌گوید.

سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی، متولد 1332 در محله پامنار تهران است و آغاز انس خود با قرآن را دوران خردسالی می‌داند. سال‌های سال در جلسات استاد محمدتقی مروت شرکت کرده است.
موسوی‌بلده جلسه قرآن خود را از سال 50 و در 18 سالگی با پیشنهاد استاد مروت برگزار کرده است. از سال 53 به داوری در مسابقات قرآن پرداخت و در کنار استاد مروت، مرحوم استاد ابراهیم پورفرزیب(مولایی) و چند نفر از اساتید مصری به داوری مسابقات قرآن آن سال پرداخت.
جلسه قرآن استاد موسوی‌بلده در سال‌های انقلاب و زمانی که تظاهرات و حرکت‌های مردمی اوج گرفت، تعطیل شد و چند ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مجددا از سرگرفته شد و در دارتحفیظ القرآن الکریم واقع در خیابان ایران تهران ادامه پیدا کرد.
سیدمحسن موسوی‌بلده درباره حال و هوای فعالیت‌های قرآنی قبل و بعد از انقلاب اسلامی می‌گوید: محمدرضاشاه به مناسبت صدمین سالگرد تولد رضاخان یک مسابقه سراسری قرآن برگزار کرد و این مسابقات نیز از تلویزیون پخش شد.
وی با بیان اینکه اواخر سال 56 جامعه قرآنی آن زمان که شامل اساتید و قرآن‌آموزان می‌شدند مسابقه قرآن رژیم طاغوت که در مسجد شهید مطهری(مسجد سپهسالار) برگزار می‌شد، تحریم کردند. فقط چند نفر از قاریان شرکت و عموم تحریم کردند و ما نیز این مسابقه را تحریم کردیم.


دانلود

موسوی‌بلده عنوان می‌کند: این مسابقه برای شاه خیلی مهم بود و به همین دلیل جایزه 100 هزار تومانی که در آن زمان مبلغ قابل توجهی بود برای این مسابقات در نظر گرفت.
وی در ادامه می‌گوید: سال 57 که اوج انقلاب بود به همت استاد سیدمحسن خدام‌حسینی یک مسابقه مردمی در مسجد لاله‌زار ـ محل فعالیت‌های قرآنی استاد مولایی که صندوق اندوخته نیکان هم در آنجا بود برگزار شد و تمامی قاریانی که مسابقه قرآن رژیم طاغوت را تحریم کرده بودند در این مسابقه مردمی شرکت کردند و بنده به همراه مرحوم استاد مولایی، استاد سادات فاطمی و ... به عنوان داور در این مسابقات حضور داشتیم.
وی ادامه می‌دهد: مسابقه قرآنی مردمی که در سال 57 و در فاصله کوتاهی از مسابقات قرآن طاغوت بود با شعار «با ظالمین همکاری نکنیم» برگزار شد.
این استاد و پیشکسوت قرآنی عنوان می‌کند: هرچند که در سال‌های انقلاب و تظاهرات مردمی، جلسات قرآن کم‌کم تعطیل شده بود اما پس از انقلاب اسلامی این جلسات یکی پس از دیگری آغاز شد و جلسه قرآن من نیز از سال 59 از سر گرفته شد.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۲ - ۱۲:۰۸
0
1
ای کاش مقداری از بصیرت شما را دیگران نیز داشتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ - ۱۵:۳۶
0
1
ميشه لطف كنيد و اسامى افرادى كه قبل انقلاب مسابقات شركت كردند و بين المللى هم مقام اوردند ذكر كنيد.
captcha