نقش عمارگونه هیات‌های مذهبی در انتخابات
کد خبر: 3471845
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی خانه مداحان در گفت‌وگو با کانون نبأ عنوان کرد:

نقش عمارگونه هیات‌های مذهبی در انتخابات

کانون خبرنگاران نبأ: معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی خانه مداحان گفت: از آنجایی که به لطف اهل‌بیت(ع) ما منبعی برای رجوع مردم هستیم، باید با توجه به قوانین، شرع و شایسته‌سالاری و با بررسی‌هایی که با بزرگان اهل دیانت و سیاست داریم به مردم اطلاع‌رسانی کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

مهدی فاطمی، معاون هماهنگی و برنامه ریزی خانه مداحان در گفت‌وگو با خبرنگار کانون نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنادر پاسخ به سوالی در خصوص اینکه با توجه به فعالیت صد هزار هیات مذهبی در کشور که در حقیقت یک جبهه مدنی و دینی شکل گرفته، وظیفه هیات‌های مذهبی باتوجه به نزدیک شدن به انتخابات چیست؟ اظهار کرد: در ابتدا جا دارد ضمن عرض تبریک ایام الله دهه ی فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، یادی کنیم از معمار کبیر انقلاب، حضرت امام راحل و شهدای گرانقدر ایران عزیز، و با آرزوی فرج حضرت حجت بن الحسن العسگری روحی و ارواحنا لتراب مقدمه الفدا وطول عمر حضرت امام خامنه ای(حفظه الله)تا انقلاب حقیقی تاریخ بشریت و ظهور حضرت منجی(عج) باید عرض کنم بعد از انقلاب مردم، یا به عبارت واقع، امت اسلامی، در عین وحدت تحت زعامت مرجع دینی پایه ها نظام را با آمیختن دانش و تدین پایه ریزی کردند، رأی به جمهوری اسلامی داده شد، قانون اساسی شکل گرفت، انقلاب فرهنگی پدید آمد و نخبگان دینی و علمی با تهیه طرحی جامع، قوام نظام را سبب شدند. اما در این بین متأسفانه بعضی‌ها به دلیل اینکه در جامعه به مطامع خود نرسیدند، با هدف سهم خواهی، بنای ناسازگاری گذاشتند که منتج به پدید آمدن احزاب انحرافی مانند جریان مارکسیستی و حزب توده، کومله و گروهکهایی مانند فرقان، چریکهای فدائی خلق، و منافقین گردید که در دوره ای برای مهار انقلاب وارد شاخه ی نظامی شدند و بعضی از آنها نیز سعی داشتند بر روی افکار عمومی اثر گذار باشند که بحمدالله با یاری خداوند و رهبری امام(ره) گرچه لطماتی وارد کردند اما در نهایت موفق نبودند. و انقلاب مسیر خود را طی کرد. در طول مسیرِ پس از انقلاب نیز، فراز و نشیبهای بسیاری را شاهد بودیم. اما هر بار به واسطه موهبت الهی و نعمت ولایت فقیه امت اسلامی هر بار از امتحانات سر بلند بیرون آمده و عده ای نیز سرند شدند. و این پالایش هنوز ادامه دارد که نمونه آن را در فتنه 88 شاهد بودیم. به نظر من در حقیقت تاریخ به گونه‌ای در حال تکرار است و خوارج خود را نشان داده و به دنبال این هستند که اهداف خود را به ثمر برسانند. در واقع امام با اهدای موهبت الهی ولایت فقیه به امت اسلامی، یک اصل اساسی را برای سکان داری، هدایت و مدیریت کشور تبیین فرمودند. البته در کشورهای پیشرفتهنیز جایگاهی شبیه ولایت فقیه را شاهد هستیم که در حقیقت حرف آخر را در آن کشورها می‌زند و کلامشان فصل الخطاب است.

وی با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری افزودند: حضرت آقا بارها در مواقع مختلف به شکلهای گوناگون فرمودند، ما حکومت سکولار، جامعه ی سکولار و حتی در دیدار با مسئولین هیأتهای رزمندگاناشاره ی مستقیم فرمودند ما هیئت سکولار نداریم. به این معنی که جدائی دین از سیایت معنائی ندارد. نباید چنین باشد که مردم فقط سرگرم دین باشند و به سیاست کاری نداشته باشند. در قرآن، احادیث و روایات، متون دینی بارها سیاست به عنوان رکنی از تدین مطرح شده. مثلا در زیارت جامعه کبیره آمده است«عَنَاصِرَ الْأَبْرَارِ وَ دَعَائِمَ الْأَخْيَارِ وَ سَاسَةَ الْعِبَادِوَ أَرْكَانَ الْبِلاَد» یعنی هر کس تعبد دارد، سیاس هم باید باشد، زمامداری حکومت مگر بدون سیاست هم امکان پذیر است. همچنین ما در نهضت عاشورا می بینیم که سیاست از دین جدا نیست چرا که وقتی امام حسین(ع) می فرمایند؛ «إِنّى لَمْأَ خْرُجْأ َشِرًا و َلابَطَرًا وَ لامُفْسِدًا وَ لاظالِمًا وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ فى أُمَّةِ جَدّى»من برای اصلاح امت جدم قیام کردم، منظور و مقصود امام، تنها در مسائل شرعی نبود وتنها تشرع به خطر نیفتاده بود، بلکه حکومت سیاسی شکل گرفته بود که نیاز به امر به معروف حضرت سیدالشهداء(ع) داشت. بدعتهائی گذارده شده بود که ضربه ی اساسی به وجهه ی اسلام در عرصه ی بین المللی آن زمان، لطمات جبران ناپذیر به مباحث اجتماعی، اقتصادی و... در جامعه وارد می کرد آیا جمع مطلوبات اجتماعی، اقتصادی، زمامداری، تعامل با دیگر کشورها در دایره ای غیر از سیاست می گنجد. شیوه حکومت‌داری، عدم شایسته‌سالاری، تحریف دین و ایجاد بدعتهای ناثواب و... علت خروج حضرت اباعبدالله(ع) و قیام ایشان بوده است. آنچه که امروزه در عربستان نیز شاهدیم این است که رابطه جای ضابطه را گرفته. هر کسی که تمول و تمکن مالی بیشتری دارد، هر کسی چاپلوسی و نسب مورد نظر حکومت را داراست. پست کلیدی‌تری نیز در اختیار او قرارداده می‌شود و به قول مقام معظم رهبری به همین علت علی رقم اینکه در دوره های قبلی حکومت آل سعود شاهد یک متانت و حفظ ظاهر بودیم اما اکنون حکومت به دست یک سری افراد بی‌تجربه و جوان ناپخته افتاده است.

 معاون هماهنگی و برنامه ریزی خانه مداحان ادامه داد: همچنین این بسیار اشتباه است که بعضی می گویند حضرت امیرالمومنین، علی(ع)25سال خانه نشین بودند. نخیر ایشان 25 سال فعالیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داشتند. چقدر چاه حفر کردند؟ چقدر نخلستان اباد کردند؟ و در این مدت به خلفای وقت مشاوره نظامی، سیاسی و اجتماعی می‌دادند که شواهد تاریخی نیز در این خصوص موجود است. حضرت در این مدت قرآن کریم که اصالتاً کاتالوگ بشر و انسان است را، جمع‌آوری کردند تا از تحریف در امان بماند. بنابراین در این مدت از انفعال به دور بودند.
فاطمی در پایان با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی، طبق آموزه های دینی و شرع مقدس، با درس گیری و عبرت آموزی از قیام امام حسین(ع) که کاملاً سیاسی بوده و بر مبنای احادیث و آموزه های رسیده از امام سجاد(ع)، امام صادق(ع)، امام هادی(ع)و دیگر معصومین(علیهم السلام) می‌توانند در این زمینه بسیار موثر باشند، گفت: ما جامعه ی مذهبی، با استفاده از این آموزه‌ها در وهله ی اول باید برای خود تبیین کنیم و به این باور برسیم که چه کسی بر اساس معیارهای تعریف شده امام خامنه ای که در بیانات چند ساله ی اخیر شاهد آن بودیم اصلح است. و سپس عمار گونه قشرهای مختلف مردم از جمله کسانی که در دایره نفوذ ما قرار دارند از کسبه،‌ تجار، بازاریان گرفته تا آحاد امت و... را توجیه کنیم. از آنجایی که به لطف اهل بیت(ع) مردم به ما رجوع می‌کنند و در بسیاری از موارد امثال ما برای مخاطبان خود مرجع تشخیص هستیم، با توجه به قوانین، شرع و شایسته‌سالاری و با بررسی‌هایی که با مشورت بزرگان، اهل دیانت و سیاست داریم به مردم اطلاع‌رسانی کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشند.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
تابنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۱۱:۱۸
0
2
جانم به این شاعر و مداح ولائی مثل همیشه با تحلیل درست و به موقع حرفی رو میزنه که خدا و رسول(ص) می پسنده ای کاش امثال ایشون در جامعه ی فرهنگی مذهبی بیشتر باشند.
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ - ۰۹:۰۹
0
2
بعدها معلوم میشه این مرد با تواضع و استاد چه ظرفیتهائی داشته من سر کلاس ایشون بوی خدا و اهلبیت(علیه السلام) رو احساس میکنم. خدا به آبروی مادر سادات به ایشون طول عمر بیشتر بده جوان و پر انرژی و با دانش این یعنی سرباز ولایت مثل حاج آقای فاطمی
فریدونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ - ۱۳:۲۴
2
0
با سلام
سیاسی ترین کار هوشمندانه مطابق با منویات رهبری معظم انقلاب این است که از طرف و به نام هیچ هیئتی به نفع یا علیه هیچ فرد یا جناحی فعالیت انتخاباتی نشود. کاندیداها باید در خدمت دستگاه اهل بیت باشند نه این دستگاه در خدمت آنان
جناحی، حزبی و شخصی کردن هیئات مذهبی اثری جز از دست دادن حضور توده ملت خصوصا جوانان باسواد در این مجالس و دور شدن آنان از دستگاه اهل بیت ندارد. مگر منعی برای فعالیت شخصی و گروهی در انتخابات است که باید هیئات را خرج کرد؟
captcha