آیاتی که پیش از انقلاب در جلسات قرآن تلاوت می‌شد
کد خبر: 3472108
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
زکی‌لو بیان کرد:

آیاتی که پیش از انقلاب در جلسات قرآن تلاوت می‌شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: زکی‌لو، فعال قرآنی با تأکید بر نقش جلسات قرآن در گرایش جوانان به جریان انقلاب اظهار کرد: در این جلسات در اوایل نزدیک به انقلاب سعی می‌شد تا آیات مرتبط با مبارزه با ظلم چون «وَلاَ تَرْكَنُواْ إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ» قرائت شود.

مجید زکی‌لو، فعال قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به نکته قابل تأمل در جلسات قرآن که موجب گرایش جوانان و نوجوانان به جریانات انقلابی شد، گفت: اعتقادات و باورهای قرآنی و اسلامی مردم، موجب ایجاد موج انقلاب شد چون این انقلاب از بطن مردم متدین در مساجد و هیئات مذهبی آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند «کتاب انقلاب ما، قرآن مجید است»، اظهار کرد: به عبارت دیگر همین قرآن بود که موجب حرکت مردم شد و خود مردم هنگامی که به تظاهرات می‌رفتند قرآن بر دستانشان بود. حتی خاطرم هست هنگامی که می‌خواستند سخنرانی علیه رژیم شاه و طاغوت کنند آیاتی از قرآن با موضوعات مبارزه با استکبار و ظلم تلاوت می‌شد و از آن آیات سخنرانان تفسیر می‌کردند که قرآن می‌گوید «زیر بار ظلم نروید».

این فعال قرآنی عنوان کرد: به یاد دارم که در جلسه مرحوم استاد مولایی در دی‌ماه سال 57، برگه‌ای که بر روی آن آیه‌ 113 سوره هود چاپ شده بود را به ما دادند «وَلاَ تَرْكَنُواْ إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ؛ و به كسانى كه ستم كرده‏‌اند متمايل مشويد كه آتش دوزخ به شما مى‏‌رسد» که هنوز هم در منزل دارم.

وی اظهار کرد: خاطرم هست که در جلسات قرآن آیات مبارزه با ستمکاران و ظالمان را برای مردم پررنگ‌ می‌کردند و به بیان تفسیر و ترجمه آن می‌پرداختند و یا بخشی از آیه 279 سوره مبارکه بقره «... لاَ تَظْلِمُونَ وَلاَ تُظْلَمُونَ» نه زیر بار ظلم بروید و نه به فردی ظلم کنید.

زکی‌لو با اشاره به خاطره‌اش از 12 بهمن‌ماه روزی که حضرت امام خمینی(ره) به ایران تشریف فرما شدند، بیان کرد: من از سمت خیابان سی‌متری جی پیاده به سمت میدان آزادی آمدیم و حتی خاطرم هست که عکس امام خمینی(ره) را بر روی کتم نصب کرده بودم و مادرم و برخی از دوستانم هنگامی که مرا دیدند می‌گفتند با این عکس گاردی‌ها و ساواکی‌ها تو را به زندان می‌اندازند و من به آنها گفتم که من به عشق امام(ره) می‌روم.

وی با اشاره به اینکه حتی خاطرم هست که در همان سال‌ غسل شهادت نیز کرده بودم، اظهار کرد: دیدم من تنها نیستم و مردم نیز به سمت میدان آزادی در حال حرکت هستند. مردم شروع کردن به شعار دادن «وای بحالت بختیار اگر خمینی دیر بیاد» و من هم با آنها هم صدا شدم تا اینکه به میدان آزادی رسیدم.

زکی‌لو با اشاره به اینکه سیل جمعیت میدان آزادی را پر کرده بود، ادامه داد: مردم مادام شعار می‌دادند تا اینکه بلیزر امام(ره) از سمت فرودگاه وارد میدان شد و با قرائت صلوات با صوت بلند به سمت ماشین ایشان رفتیم .

این فعال قرآنی گفت: من حتی مسیری را به دنبال ماشین امام دویدم تا او را از نزدیک ببینم و لحظه‌ای هر چند اندک موفق شدم ایشان را ببینم که در آن هنگام نیز اشک شوق از چشمانم جاری شد.

captcha