تعیین تکلیف قاریان اعزامی به مسابقات
کد خبر: 3472586
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

تعیین تکلیف قاریان اعزامی به مسابقات

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن اظهار کرد: در نهمین دوره ارزیابی و انتخاب قاریان که از امروز آغاز شده است تکلیف نهایی قاریان و حافظان اعزامی به مسابقات بین‌المللی قرآن مشخص می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) محمدتقی میرزاجانی، رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در نهمین دوره ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان اعزامی به مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی که پیش از ظهر امروز، 14 بهمن‌ماه در سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شد، اظهار کرد: این دوره در سال‌های گذشته با عنوان دوره آموزش و ارزیابی قاریان و حافظان قرآن برگزار می‌شد و کارکردی که تاکنون داشته است در اعزام قاریان و حافظان به مسابقات قرآن بسیار مؤثر بوده است.
وی با بیان اینکه در این دوره آموزشی 28 نفر در رشته‌های قرائت و حفظ در بخش بزرگسالان و شکوفه‌ها حضور دارند، عنوان کرد: تمامی افرادی که در نهمین دوره حضور دارند از ممتازین و برجستگان قرائت و حفظ هستند و برای تعیین تکلیف نهایی و معرفی نمایندگان به مسابقات بین‌المللی قرآن در این دوره تصمیم‌گیری می‌شود.
میرزاجانی در ادامه گفت: برنامه‌های مربوط به قرائت و حفظ پیش از برگزاری این دوره برای قاریان و حافظان شرکت‌کننده در این دوره اعزام شده است و مطالعه کرده‌اند و امروز که این دوره را آغاز کردیم بلافاصله وارد بخش‌های مختلف می‌شویم تا بتوانیم ارزیابی خوبی از قاریان و حافظان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه این دوره آموزشی تا 16 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت، افزود: در این دوره آموزشی در رشته قرائت، 7 نفر از قاریان ممتاز که عنوان عالی و ممتاز را در سی و هشتمین دوره مسابقات کشوری قرآن(کرمانشاه) کسب کرده‌اند حضور دارند و همچنین دو نفر از قاریان ممتاز که سال گذشته به این اردو دعوت شدند اما فضایی برای اعزام آنها به مسابقات بین‌المللی قرآن در سال گذشته فراهم نشد در حالی که هر دو صلاحیت اعزام را داشند نیز در این دوره حضور دارند.
میرزاجانی ادامه داد: در رشته حفظ نیز 9 نفر در رشته حفظ کل که رتبه‌ ممتاز و عالی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن را کسب کرده‌اند و پنج نفر در رشته حفظ کل(رتبه‌های اول تا پنجم مسابقات قرآن شکوفه‌های امسال) و پنج نفر رشته حفظ 20 جزء سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن در این دوره حضور دارند.
رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در پایان گفت: امسال همکاری خیلی خوبی بین مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و دبیرخانه اعزام و دعوت از قاریان و حافظان به‌وجود آمد و امیدواریم با کمک دوستان در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف بتوانیم یک دوره موفق برگزار کنیم تا دغدغه‌هایی که درخصوص انتخاب و اعزام قاریان و حافظان به مسابقات بین‌المللی قرآن وجود دارد مرتفع شود و این موفقیت مبنایی برای برگزاری قوی‌تر مسابقات قرآن باشد.
captcha