برگزاری جشن قرآنی نور در 3 استان توسط کانون فرهنگی ـ هنری مساجد
کد خبر: 3472614
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
جعفری خبر داد:

برگزاری جشن قرآنی نور در 3 استان توسط کانون فرهنگی ـ هنری مساجد

گروه فعالیت‌های قرآنی‌: معاون آموزش و پژوهش کانون فرهنگی ـ هنری مساجد کشور از برگزاری جشن قرآنی نور توسط ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور به مناسبت دهه فجر در سه استان کشور خبر داد.

محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش کانون فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: به همین مناسبت کانون فرهنگی ـ هنری مساجد کشور اقدام به برگزاری جشن قرآنی نور در سه استان کشور کرده است.
وی با اشاره به اینکه این جشن‌ها با مشارکت شبکه قرآن سیما برگزار می‌شود، افزود: این جشن‌ها با حضور مسئولان استانی و اصحاب قرآنی در استان‌های اردبیل، یزد، و مازندران برگزار می‌شود.
معاون آموزش و پژوهش کانون فرهنگی هنری مساجد کشور با تأکید بر این که جشن در روزهای گذشته در استان اردبیل برگزار شده است، تصریح کرد: همچنین پنجشنبه شب، این جشن در استان یزد و شنبه هفته آینده نیز در استان مازندران برگزار خواهد شد.
جعفری در مورد اهداف این جشن‌ها نیز اظهار کرد: هدف از این کار این بوده است که دستاوردهای قرآنی دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی استان‌ها در این جلسه معرفی شود، ضمن اینکه در این جلسه خادمان، حافظان، قاریان و فعالان قرآنی این استان‌ها نیز تجلیل خواهد شد.
وی در ادامه در مورد دلایل انتخاب این استان‌ها برای برگزای جشن قرآنی نور، بیان کرد: به مناسبت دهه فجر این جشن در 10 استان برگزار می‌شود که هر دستگاه مشارکت در برگزاری این جشن در استان ها را برعهده گرفته است که سهم کانون فرهنگی هنری مساجد این سه استان بوده است.
جعفری در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر اجرای تواشیح، مسابقات قرآنی و اجرای تلاوت توسط قاریان ممتاز کشوری و بین‌المللی، در حاشیه این جشن‌ها نمایشگاه‌های دستاوردهای قرآنی استان‌ها نیز برگزار می‌شود.
captcha