ضعف در معرفی اسلام به گردشگران خارجی
کد خبر: 3473056
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
صابری عنوان کرد:

ضعف در معرفی اسلام به گردشگران خارجی

گروه جامعه: رئیس ستاد اقامه نماز سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه حتی یک بروشور برای معرفی فرهنگ اسلامی به گردشگران خارجی نداریم، عنوان کرد: پیش‌بینی شده سال آینده چنین بروشوری تهیه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فخرالدین صابری، رئیس ستاد اقامه نماز سازمان میراث فرهنگی و رئیس موزه ملی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این سؤال که گردشگران کشورهای مختلف به ایران می‌آیند، چگونه می‌توان اسلامی بودن کشور را به آنها نشان داد به گونه‌ای که اسلام راستین را اینجا ببینند؟ گفت: این مسئله راه‌های مختلف دارد. اول اینکه در هتل‌های کشور نمازخانه وجود داشته باشد و در اتاق‌ها جهت قبله و سجاده وجود داشته و در هنگام نماز، صدای اذان پخش شود.

وی تصریح کرد: نوع رفتار و گفتار ما در معاشرت اجتماعی با مسافران نیز بسیار مهم است. میزان مهمان‌نوازی، حسن خلق اجتماعی از راننده تاکسی که توریست‌ها را جا به جا می‌کند و قصد زیاده خواهی و فرصت طلبی ندارد تا فروشندگان بازار، صنایع دستی و فروشگاه‌های ما و نوع رفتار مأموران و ... همه باید دین‌داری و اسلاممان را در پرتو اخلاق به جهان معرفی کند.

حجت‌الاسلام صابری در پاسخ به این سؤال که در همه جای دنیا وقتی گردشگر خارجی وارد یک کشور می‌شود برای معرفی کشور میزبان بروشور و کاتالوگ‌هایی در اختیار وی قرار می‌دهند، آیا برای معرفی ایران به عنوان کشوری اسلامی و آداب و رسوم دینی ایران نیز بروشورهایی فراهم شده‌است؟ گفت: بنا شده برای تمام هتل‌ها بروشورهایی با مزامین احکام و اسرار نماز و وظایف مسافر به زبان‌های مختلف تهیه کنیم.

وی اعلام کرد: تهیه کردن این جزوه، یکی از مفاد تفاهم‌نامه سازمان میراث فرهنگی و ستاد اقامه نماز کشور است.

صابری در پاسخ به این سؤال که گروه هدف شما برای این بروشورها چه کسانی هستند؛ مسافران مسلمان داخلی و خارجی یا مسافران غیر مسلمان؟ گفت: این بروشورها بیشتر برای مسلمانان است.

وی با تأیید این مطلب که تاکنون هیچ جزوه، بروشور و یا کاتالوگی برای معرفی اسلام و فرهنگ ناب اسلامی برای گردشگران خارجی تهیه نشده است، گفت: پیش‌بینی شده است که در رابطه با مسائل اخلاقی و اعتقادی اهم مسائل را طی بروشورها در اختیار مسافران خارجی قرار دهیم که این مسئله در سال 95 محقق خواهد‌شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۵ - ۰۱:۵۷
0
0
با سلام
خود ایشان مسئول انجام این موضوعات در میراث فرهنگی هستند و این نوع مصاحبه ها به نوعی فرار رو به جلو می باشد...
captcha