دانشجو موذن انقلاب است و نباید خواب بماند/ دانشگاهیان؛ پیشران حرکت‌های انقلابی
کد خبر: 3473080
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
مسئول نهاد رهبری در گفت‌وگو با ایکنا:

دانشجو موذن انقلاب است و نباید خواب بماند/ دانشگاهیان؛ پیشران حرکت‌های انقلابی

گروه دانشگاه: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان با اشاره به تعبیری زیبا از شهید بهشتی، مبنی بر اینکه دانشجو موذن انقلاب است و نباید خواب بمانند، نقش دانشگاه‌ها در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را نقشی پررنگ و اثرگذار خواند.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یک از نهادهای فرهنگی و ثمره انقلاب اسلامی است که در سال 1368 تاسیس شد و در تمام سال‌هایی که از انقلاب شکوهمند ملت ایران گذشته است، همواره در راستای اجرای منویات و رسیدگی به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گام برداشته است و نقش بسزایی در توسعه و تعمیق آگاهی‌ها و علائق اسلامی دانشگاهیان و تبیین ارزش‌های اسلامی، ایجاد و گسترش فضای معنوی و اسلامی در دانشگاهها و رشد فضائل اخلاقی در دانشگاهیان، رشد بینش سیاسی در محیط دانشگاه، حمایت و هدایت فکری تشکل‌های دانشجویی و دانشگاهی، حاکمیت بخشیدن به ارزشهای اسلامی و انقلابی در سطوح اجرایی و علمی، مقابله با ترویج عقائد وافکار انحرافی و هجوم فرهنگی و تقویت روح خودباوری و استقلال فکری وتقویت پیوند حوزه و دانشگاه، ایفا کرده است.

در ایام فرخنده دهه فجر، به سراغ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، مسئول این نهاد در دانشگاه‌های کشور رفتیم و درباره نقش دانشگاهیان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی با وی به گفت‌وگو نشستیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به تعبیری زیبا از شهید بهشتی، مبنی بر اینکه، دانشجو موذن انقلاب است و نباید خواب بمانند، نقش دانشگاه‌ها در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در پیش، حین و پس از این رخداد بزرگ را نقشی پررنگ و اثرگذار خواند.
وی افزود: یکی از ارکان حرکت‌های مردمی در پیش از انقلاب، دانشجویان و اساتیدی بودند که در دانشگاه‌های مختلف فعالیت می‌کردند و با توجه به آرمان‌هایی که امام(ره) مطرح کرد، دانشگاه‌ها اولین مجموعه‌هایی بودند که به این آرمان‌ها لبیک گفته و برای پیشبرد اهداف انقلاب ضمن مبارزه، به انتقال پیام امام(ره) به سایرین نیز مبادرت ورزیدند.
محمدیان عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دانشگاه‌ها و دانتشجویان در تثبیت نظام، انقلاب و سپس در دوران دفاع مقدس نقشی پررنگ و تاثیر گذار ایفا کردند و پیشران این حرکت‌ها بودند.
وی گفت: امروز هم که نظام جمهوری اسلامی نیازمند اقتدار علمی است و برای اینکه بتواند آرمان‌هایش را در سطح جهانی به گوش جهانیان برساند، این توان و رشد علمی کشور است که فضا را برای صحبت از آرمان‌های جمهوری اسلامی در سطح جهانی فراهم می‌کند و دانشگاهیان در این بخش در خط اول قرار دارند و در زمینه پیشرفت‌های علمی، افتخار آفرینند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: دانشجویان چشم بیدار ملت ما هستند و با رصد اوضاع داخلی، منطقه و جهانی می‌توانند جایگاه اصلی ما را در نظمی که در دنیا وجود دارد به درستی تشخیص دهند و با فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای پیشرفت و توسعه و از طرفی با حفظ آرمان‌ها، عدالت‌طلبی و حمایت از محرومین بتوانند این دو را به هم پیوند دهند، یعنی آرمان‌ها و زیرساخت‌های لازم برای پیشرفت و توسعه کشور؛ این دو آرمان زمانی که  در کنار هم قرار گیرد؛ قطعا انقلاب اسلامی در دنیا مخاطبان خود را حفظ می‌کند و توسعه خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: نسل جوان ما نیاز به آشنایی بیشتر با آنچه ملت بزرگ ما در سال های 57 انجام داد، دارد؛ چون چند نسل از آن زمان گذشته است و این آشنایی شاید مهم‌‎ترین رسالت ما باشد تا بتوانیم عمق انقلاب اسلامی را به نسل امروزمان منتقل کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در خاتمه گفت: اینکه چرا ملت ما مبارزه کرد؟ چه می‌خواست و چه نمی‌خواست؟ باید این  دو را به درستی به نسل جدید منتقل کنیم و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به خوبی و با بیان واقعیات‌ها و حقایق، چه شیرین و چه تلخ به نسل جوان منتقل کنیم؛ قطعا این موارد اگر به خوبی به نسل جوان منتقل شود، آن‌ها بهترین ادامه دهندگان این راه خواهند بود.
captcha