مستندات وقایع انقلاب با مهندسی فرهنگی چهره به چهره به جوانان منتقل شود
کد خبر: 3473139
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
سالک:

مستندات وقایع انقلاب با مهندسی فرهنگی چهره به چهره به جوانان منتقل شود

گروه جامعه: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بر ضرورت انتقال مستندات وقایع انقلاب اسلامی به جوانان تأکید و تصریح کرد: این مهم باید به شیوه‌های مختلف عملیاتی شود که بهترین آنها مهندسی فرهنگی چهره به چهره است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به ارزیابی فعالیت نهادهای فرهنگی در زمینه معرفی و انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به جوانان پرداخت و گفت: حراست و نگهبانی از آرمان‌های انقلاب و حرکت در مسیر اهداف انقلاب نیازمند آشنایی با ابعاد ارزش‌ها و تحمل سختی‌هایی است که برای رسیدن به هدف از سوی نسل‌های گذشته صورت گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در زمینه انتقال فرهنگ انقلاب به جوانان شکی نیست، اظهار کرد: شاهد این امر حضور نسل جوان در برنامه‌های ارزشی و علاقه مندی آنان به دریافت مجموعه وقایعی است که طی انقلاب اسلامی ایران رخ داده است.
حجت‌الاسلام سالک بر ضرورت انتقال مستندات وقایع انقلاب اسلامی به جوانان تأکید و تصریح کرد: این مهم باید به شیوه‌های مختلف عملیاتی شود که بهترین آنها مهندسی فرهنگی چهره به چهره است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به حضور مردم در صحنه‌های مختلف ملی اشاره و عنوان کرد: در مراسم‌های مختلف راهپیمایی همواره جوانان در کنار خانواده‌هایشان زینت بخش محافل بوده‌اند، از این فرصت نیز می‌توان به بهترین نحو برای انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده کرد.
وی مقابله با ابزار رشد یافته تکنولوژی در سراسر جهان را امری دشوار دانست و گفت: بیگانگان با در دست داشتن تکنولوژی در صدد ایجاد سیاه‌نمایی بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و تمام توان خود را برای بدنام کردن انقلاب به کارگرفته‌اند، در صورتی که ما از این تکنولوژی تا حدی محروم و توان مقابله با آن را نداریم.

قشر خاکستری رنگ جوانان را دریابیم
وی با اشاره به قشر خاکستری رنگ جوانان گفت: جذب این دسته از جوانان که از مخاطبان همین شبکه‌های ماهواره‌ای سیاه نما هستند از وظایف اصلی نهادهای فرهنگی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: جوانان همواره در دیدار با رهبر مهظم انقلاب اسلامی به صراحت به بیان خواسته‌ها و تفکرات خود پرداخته‌اند و این امری است که باید در قالب‌های مختلف و منطقی در بین سایر دستگاه‌ها نهادینه شود.

صدا و سیما و وزارت ارشاد از مهم‌ترین دستگاه‌های مسئول
حجت‌الاسلام سالک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما را از مهم‌ترین نهادهای مسئول در زمینه انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به جوانان دانست و گفت: تا حد مطلوب فاصله زیادی داریم.

captcha