طراحی نظام اداری مبتنی بر مبانی دینی
کد خبر: 3473169
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس تأکیدکرد:

طراحی نظام اداری مبتنی بر مبانی دینی

گروه حوزه های علمیه: رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، طراحی یک نظام جامع اداری مبتنی بر مبانی دینی را که راهگشای حل مشکلات جامعه کنونی باشد ضروری قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی امروز 17 بهمن در نشست شورای پژوهش مرکز تحقیقات اسلامی مجلس اظهار داشت:  می توان در ارتباط با مقوله مهمی همچون تامین اجتماعی، طرحی پویا  در چارچوب توسعه کشور ارائه نمود.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در این زمینه گفت: تامین اجتماعی از مقوله‌های مهم و جدید است که تهیه قانونی جامع در ارتباط با آن، مستلزم داشتن نگاه پیشینی به مقوله هایی چند است؛ از جمله نظریه مسئولیت اجتماعی از نظر اسلام و نظریه رفاه در اسلام است.
مبلغی اظهار داشت: در این صورت است که می‌توان در ارتباط با مقوله مهمی همچون تامین اجتماعی، طرحی پویا  در چارچوب توسعه کشور ارائه نمود.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس همچنین در ارتباط با طرح اشتغال زنان گفت: اگر مطالعات دینی و فقهی و حقوقی در مورد مسائل اجتماعی و فرهنگی مسبوق به داشتن مدل مطالعاتی درست و دقیق باشد می توان به این مطالعات دل بست.
وی گفت: در مطالعات معطوف به پاره ای از موضوعات که دارای جایگاه اجتماعی  و فرهنگی شده‌اند؛ همچون زن، باید یک مسیر چهار مرحله ای را در پیش گرفت که شامل؛ موضوع شناسی آن موضوع، ارایه نظریه کلامی و دین در خصوص آن موضوع، نظریه فقهی در باره آن موضوع، و استنباط احکام فقهی با نگاه به اقتضاءات حقوقی آن موضوع است.
مبلغی طراحی یک نظام جامع اداری مبتنی بر مبانی دینی را که راهگشای جامعه کنونی باشد را ضروری قلمداد کردند.
در این نشست برخی طرح ها مانند گزارش مطالعات زن و خانواده، طرح نظام جامع اداری، طرح تامین اجتماعی، نظام حقوق بشر دوستانه که در دستور کار مرکز قرار دارند، مورد بررسی قرار گرفت.
captcha