امین زندگانی، ایفاگر نقش محسن حاجی‌حسنی شد
کد خبر: 3473226
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

امین زندگانی، ایفاگر نقش محسن حاجی‌حسنی شد

گروه هنر: کارگردان فیلم «خانم سادات» از قطعی شدن ایفای نقش امین زندگانی به عنوان شخصیت مرحوم حاجی‌حسنی‌کارگر در این فیلم خبر داد.

مریم ابراهیم‌وند، کارگردان فیلم «خانم سادات» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از آخرین وضعیت انتخاب بازیگر نقش محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، قاری مهاجر الی‌الله خبر داد و با اشاره به اینکه حضور مهدی سلوکی در نقش محسن حاجی‌حسنی‌کارگر منتفی شده است، تأکید کرد: حضور امین زندگانی در این نقش قطعی و با ایشان قرارداد بسته شده است.
ابراهیم‌وند در ادامه افزود: نقش پدر این قاری مهاجر الی‌الله را جمشید مشایخی و نقش مادر وی را آفرین عبیسی ایفا می‌کنند؛ همچنین شهره لرستانی نیز ایفاگر نقش مدیر مؤسسه قرآنی در این فیلم سینمایی خواهد بود.
وی با بیان اینکه هنرمندانی چون مریم امیرجلالی نیز در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند، در خصوص اینکه شباهت ظاهری بین امین زندگانی و محسن حاجی‌حسنی‌کارگر تا چه حد محقق خواهد شد،‌ اظهار کرد: با وجود تفاوت‌های ظاهری، امین زندگانی گزینه بسیار خوبی برای ایفای این نقش به شمار می‌رود لذا امیدواریم گریم ایشان بیشترین تطابق را با این شخصیت قرآنی داشته باشد.
کارگردان فیلم «خانم سادات» با اعلام اینکه امروز فیلمبرداری این اثر سینمایی آغاز خواهد شد، به مکان فیلمبرداری این فیلم سینمایی اشاره و اظهار کرد: فیلمبرداری این اثر از تهران آغاز می‌شود زیرا فیلمبرداری در مشهد از نظر تولیدی کمی دشوار است.
وی احتمال فیلمبرداری فیلم «خانم سادات» در مشهد را بسیار ضعیف عنوان کرد و ادامه داد: به جهت عدم حضور در جوار حرم رضوی از حرم‌ها و آستان‌های مقدسه تهران بهره خواهیم برد.
کارگردان فیلم «خانم سادات» همچنین در ادامه سخنانش از احتمال بالای آغاز عملیات فیلمبرداری با سکانس مؤسسه قرآنی خبر داد و در مورد چگونگی تصمیم برای ساخت این فیلم اظهار کرد: در سفری که اوایل مهرماه سال جاری و بعد از فاجعه منا به مشهد داشتم، با مادر محسن حاجی‌حسنی کارگر دیدار و صحبت کردم و مصاحبه‌ای از ایشان تهیه کردم، رضایتشان را برای نگارش فیلمنامه‌ای و به تصویر کشیدن بخشی از زندگی این مادر به دست آوردم.
ابراهیم‌وند با بیان اینکه نگارش فیلمنامه توسط علی‌اکبر محلوجیان، نویسنده توانمند کشور که در گذشته آثار شاخص «زیر تیغ» و «پدرسالار» را نیز در کارنامه دارد، به پایان رسیده است، عنوان کرد: این فیلمنامه از دیدگاه مادر حاج محسن نگارش و به تصویر کشیده می‌شود؛ مادری که فرزندش قاری قرآن بود و رتبه اول را در مسابقات بین‌المللی برای کشورش کسب می‌کند و بعد از آن راهی سفر حج می‌شود و این مادر به جهت وابستگی و علاقه بسیار به فرزندش چشم انتظار آمدنش است که در ابتدا حادثه سقوط جرثقیل رخ می‌دهد و این امر سبب نگرانی بسیار مادر شده تا اینکه با تماس تلفنی فرزند، خیالش آرام می‌شود.
وی افزود: در ادامه هم فاجعه منا رخ می‌دهد و تا چند روز اسم این قاری در لیست مفقودان اعلام می‌شود و در نهایت جزو جان‌باختگان قرار می‌گیرد که ما حال این مادر را که تا دقیقه آخر چشم به راه و امیدوار زنده بودن فرزندش است را به تصویر می‌کشیم.
این تهیه‌کننده کشورمان گفت: شخصیت‌های اصلی فیلم دو نفر یعنی خود قاری و مادر وی است و فیلم هم با محوریت این دو نفر تولید می‌شود، البته شخصیت‌های دیگری هم مانند پدر و برادران این قاری هم در فیلم حضور دارند و حداقل پنج پرسناژ دیگر هم نیاز داریم که از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون انتخاب می‌شوند.
وی با بیان اینکه فیلمنامه این اثر چندین بار بازنویسی شده و چند نویسنده عوض کرده است، اضافه کرد: به جهت حساسیت موضوع و کاری که در حوزه قرآن و قاریان است باید فیلمنامه مناسب و باارزشی آماده می‌شد.
ابراهیم‌وند با بیان اینکه امیدواریم این کار برای اواخر اسفندماه به طور کامل آماده شود، افزود: بعد از آن هم برای نمایش به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده خواهد شد تا با دریافت پروانه نمایش برای سینماها و صدا و سیما حدود اوایل فروردین‌ماه سال آینده آماده نمایش عمومی شود، البته بعد از آماده شدن فیلم، چند اکران خصوصی هم از در مشهد برای مسئولان و خانواده این قاری بین‌المللی انجام خواهد شد.
یادآور می‌شود، فیلم «خانم سادات» به برشی از حیات قرآنی محسن‌حاجی‌حسنی‌کارگر، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی که در فاجعه تلخ منا در دوم مهرماه سال جاری دعوت حق را لبیک گفت، می‌پردازد.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یکی از بچه‌ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ - ۰۸:۱۲
0
1
به هرحال سلیقه اهالی سینما قابل احترام است که بالاخره در مورد این قاری عزیز دست به کار شدند اما اگر داستان زندگی بزرگانی همچون استاد محمد تقی مروت، استاد سید مرتضی سادات فاطمی، استاد حسین صبحدل، استاد ابراهیم مولائی (پورفرزیب)، استاد علی اربابی، استاد سید محسن موسوی بلده، استاد عباس سلیمی و دیگر بزرگان نسل اول و دوم قاریان سینمایی شود، بسیار جذاب و آموزنده خواهد بود به علاوه بخش مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی و مجاهدت های ملتمان از زاویه‌ای بدیع مطرح خواهد شد. فکرش را بکنید در مورد اولین استادی که نام بردم باید بازیگرانی برای ایفای نقش استادان عبدالباسط و مصطفی اسماعیل نیز به کار گرفته شوند...
جواد پورمدرسی
|
Germany
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۹:۳۶
0
0
آیا تو این فیلم کسی هم جای شهید دانش همسفر شهید حسنی کارگر و دوست نزدیکشون و رتبه ی اول مسابقات بین المللی تهران هم بازی میکنه؟اصلا چرا کسی درباره ی شهید دانش فیلم نمیسازه؟فک نکنم بدونین که شهید حسنی کارگر هم اصالتا یزدی بودن.
captcha