بیمه ازدواج جوانان رونمایی شد
کد خبر: 3473242
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

بیمه ازدواج جوانان رونمایی شد

گروه جامعه: مراسم رونمایی از بیمه ازدواج امروز، 17 بهمن‌ماه، با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار و حداقل مبلغ پرداختی ماهانه برای بیمه ازدواج 50 هزار تومان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم رونمایی از بیمه ازدواج امروز، 17 بهمن‌ماه، با حضور محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان، محمدرضا رستمی، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و سید عباس حسینی، مدیرعامل بیمه ایران برگزار شد.
گودرزی، وزیر ورزش و جوانان با حضور در این مراسم اظهار کرد: حوزه جوانان با توجه به محدودیت‌های اعتباری تلاش می‌کند از ظرفیت‌های موجود حداکثر بهره را برای گشایش در امر مسکن، ازدواج، اشتغال و دیگر امور جوانان به کار گیرد.
وی با تأکید به این نکته که دولت به تنهایی قادر به رفع مشکلات جوانان نیست و باید از همه ظرفیت‌های جامعه به ویژه پتانسیل مردمی در این خصوص استفاده کرد، گفت: بکارگیری این ظرفیت‌ها و متمرکز کردن آن‌ها در این حوزه کار زیادی می‌برد که باید از تکنیک‌هایی نیز استفاده کرد. بیمه یکی از این ظرفیت‌ها است که می‌تواند بخشی از مشکلات جوانان را پوشش دهد و گامی برای جهت دهی به تلاش‌های این حوزه در پوشش دغدغه‌های جوانان باشد.
وزیر ورزش و جوانان مسائل مربوط به جوانان را دارای گستردگی فراوان و بیمه را تا حد زیادی تعدیل کننده و تسهیل کننده این مسائل دانست و افزود: از بیمه ایران تشکر می‌کنیم که بدون توجه به سود و انتفاعی که باید داشته باشد، جوانان را مورد حمایت خود قرار داده است.
گودرزی در ادامه افزود: آموزش‌های قبل و حین ازدواج و حمایت‌های مادی و معنوی پس از آن باعث می‌شود جوانان اطمینان خاطر پیدا کنند و امید در بین آن‌ها افزایش یابد که این موضوع برای نسل آینده بسیار تأثیرگذار است.

ازدواج جوانان جزو مطالبات اجتماعی و حاکمیتی است
محمدرضا رستمی، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز با حضور در مراسم رونمایی از بیمه ازدواج جوانان، موضوع ازدواج را یکی از مباحث و دغدغه‌های جدی در کشور مطرح کرد و افزود: ازدواج جوانان جزو مطالبات اجتماعی و حاکمیتی است که باید با اقدامات عملی در راستای افزایش نرخ آن، کاهش طلاق و تحکیم پایه‌های خانواده‌های تازه تشکیل شده، گام برداشت.
وی ادامه داد: این دغدغه باعث شده است که از ابتدای آغاز به کار تیم جدید در هفت ماه گذشته پیشنهاداتی را با بیمه ایران به صورت مشترک مبنی بر توجه به فاکتورهای تحکیم خانواده، با سرمایه گذاری در آینده دنبال کنیم.
معاون ساماندهی امور جوانان با بیان این که با رایزنی‌های گسترده به چهار بیمه دست یافتیم،‌ اظهار کرد: بیمه ازدواج، بیمه اشتغال جوانان، ‌بیمه حمایتی فراغتی و بیمه نامه حمایتی تحصیلی زوج‌های جوان از مهم‌ترین مباحثی بود که برای رفع مشکلات جوانان به آن دست یافتیم تا تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.
رستمی افزود: این اقدامات نیازمند کار کارشناسی گسترده‌ای بود که بیمه ایران به عنوان بیمه دولتی بدون در نظر گرفتن حاشیه سود، ورود و بیمه نامه ازداواج جوانان را پایه گذاری کرد که هم اکنون در 9 هزار و 500 شعبه آن در سراسر کشور قابل عرضه است.

همه دغدغه‌های ازدواج در این بیمه نامه در نظر گرفته شده است
وی با تأکید به این نکته که همه دغدغه‌های ازدواج در این بیمه نامه در نظر گرفته شده است، گفت: شناخت از هم و انتخاب آگاهانه زوجین کمرنگ شده است. به همین دلیل این بیمه‌نامه آموزش‌ها و مشاوره‌های پیش و حین ازدواج جوانان را برای ورود به زندگی مهیا می‌کند.
معاون وزیر در امور جوانان فاکتور تأمین جهیزیه، کمک هزینه تأمین مسکن، تأمین مهریه در صورت فوت همسر و سلامت جنین و فرزند را از دیگر فاکتورهای مدنظر در این بیمه نامه دانست.
وی مهم‌ترین ویژگی مدنظر در این اقدام را مشارکت خانواده‌ها در ساختن آینده جوانان و فرزندان خود دانست و افزود: آن چه که امیدواریم از اجرایی شدن این بیمه نامه اتفاق بیافتد برخورد مسئولانه جوانان نسبت به زندگی آینده خود و برخورد خانواده‌ها در خصوص جوانان است.
سید عباس حسینی، مدیرعامل بیمه ایران نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بیمه ایران به عنوان پدر معنوی صنعت بیمه کشور و به عنوان تنها بیمه دولتی، این مسئولیت بزرگ را بر عهده گرفته است.
وی با بیان این که این بیمه در تلاش برای پاسخگویی به نیازهای روز جوانان و خانواده‌ها است، گفت: شبکه بزرگ بیمه ایران آمادگی خدمت به جوانان سراسر ایران را دارد و امیدواریم با این اقدام، بدنه بیمه کشور در راستای فراهم کردن نیازهای جوانان حرکت کند.
مدیرعامل بیمه ایران از جمله ویژگی‌های این بیمه را انعطاف پذیری آن دانست و افزود: این بیمه امکان بازخرید و استفاده بعد از ازدواج را فراهم می‌کند. طبیعتا باید تلاش کنیم تا این بیمه نامه‌ها را گسترش دهیم.

حداقل مبلغ پرداختی ماهانه برای بیمه ازدواج 50 هزار تومان
در ادامه این مراسم اکبر افتخاری، عضو هیئت مدیره بیمه ایران نیز اظهار کرد: حداقل مبلغ پرداختی ماهانه برای بیمه ازدواج 50 هزار تومان است که با این مبلغ، پس از 20 سال به افراد 18 میلیون تومان بابت مراسم عقد، 18 میلیون تومان برای جهیزیه، 12 میلیون تومان به منظور تولد نخستین فرزند و دو میلیون و 600 هزار تومان برای کنسل شدن مراسم ازدواج و 10 میلیون تومان برای کمک هزینه مهریه در صورت فوت همسر پرداخت می‌شود.

captcha