راه‌اندازی مسیر ریلی مشهد به کربلا تا اربعین آینده
کد خبر: 3473244
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد:

راه‌اندازی مسیر ریلی مشهد به کربلا تا اربعین آینده

گروه سیاسی: دکتر حسن روحانی با ابراز امیدواری از راه‌اندازی مسیر ریلی مشهد به عراق گفت: در صورت اعلام آمادگی وزارت راه و شهرسازی پروژه مسیر ریلی مشهد به کربلا تا اربعین اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان دقایقی پیش در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطار برقی مشهد به تهران، مشهد را یکی از مراکز اصلی حرکت انقلاب در سال‌های 56 و 57 دانست و گفت: مشهد با حضور شخصیت‌های بزرگی همچون رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله عباط واعظ طبسی و شهید سیدعبدالکریم هاشمی نژاد محل حرکت‌های انقلابی مردم ایران بوده است.

وی با اشاره به نقش بانوان در انقلاب ادامه داد: مشهد یکی از شهرهایی است که بانوان نقش زیادی در انقلاب داشتند؛ این مردم بعد از 37 سال پایبند به آرمان‌های انقلاب و نظام هستند و این راه را ادامه می‌دهند.

برجام ملی در کشور اجرایی شود

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه دهه فجر امسال همزمان با فرجام برجام بود، گفت: امیدواریم حرکت‌های بعد از برجام به عنوان برجام ملی یا برجام دو آغاز شود و همه از این فرصت برای توسعه کشور استفاده و بهره‌برداری کنند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه بر حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی تأکید کرد و یادآور شد: مجلس خبرگان از مهمترین نهادهای حکومتی کشور است و مجلس شورای اسلامی نیز بنای جامعه را تشکیل می‌دهد، چراکه وظیفه قانونگذاری را برعهده دارد؛ مجلس نه تنها از نظر قانون‌گذاری بلکه به خاطر اینکه مجلس نقش فراوانی در توسعه و اخلاق کشور در مادیات و معنویت کشور دارد، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه هر چه نمایندگانی که ما انتخاب می‌کنیم عالم تر، با تجربه‌تر باشند و بتوانند در کنار دولت و قوه قضائیه و رهنمودهای رهبری کشور را پیش ببرند، به نفع ملت و مردم ما خواهد بود، اظهار کرد: کشور ما استعداد فراوانی برای توسعه و پیشرفت دارد و هر چه هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و قانون گذاری کشور و سایر نهادها بیشتر باشد، زودتر می‌توانیم به اهدافمان دست یابیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: ریل هم امنیت برای ما به همراه دارد، هم سلامت و  محیط زیست ما را تضمین می‌کند و هم راحتی روحی و روانی را برای ما به ارمغان می‌آورد، هم در حوزه سوخت موجب صرفه‌جویی می شود و البته سفر ریلی لذت خاص خودش را دارد.

وی عنوان کرد: افرادی که با خانواده سفر می‌کنند حرکت با قطار لذت بخش‌تر است به‌ویژه که راه طولانی نباشد، مثلا از تهران در زمان 5 یا 6 ساعته زمان کوتاه است و با خانواده بودن زمان را کوتاه تر می کند؛ این کار بزرگی است که در کشور ما باید انجام شود.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی برقی کردن و قطار سریع السیر بین تهران، قم و اصفهان که فعالیت و مشهد و تهران یادآور شد: ما در همه مسیرها سعی داریم قطارهایمان را به بنادر اصلی متصل کنیم. قطاری در آینده به آذربایجان و عراق متصل می‌شود.

راه‌اندازی مسیر ریلی مشهد به عراق در اربعین سال آینده
وی با ابراز امیدواری از راه‌اندازی مسیر ریلی مشهد به عراق در اربعین سال آینده، ادامه داد: امیدوارم اربعین سال آینده مردم با قطار به زیارت مرقد امام حسین(ع) شرف یاب شوند. اگر کمی همت کنیم با ریل مشهد را به کربلا متصل می‌کنیم این امرهم از لحاظ مادی و معنوی مهم است.

رئیس جمهور بیان کرد: اگر وزیر راه و شهرسازی اعلام و آمادگی کند ما نیز از انجام پروژه راه‌اندازی مسیر ریلی مشهد به کربلا حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با عملیات اجرایی امروز، پایتخت سیاسی و معنوی را به هم متصل می کنیم، ابراز کرد: یکی از اهداف دولت برای سلامت مردم و محیط زیست و صرفه جویی مسئله توسعه ریل است و این کار را ان شاءالله انجام می دهیم

حجت‌الاسلام روحانی افزود: بعد از برجام فضا برای ما مناسب تر شده است و فضای کشور برای حرکت به سمت توسعه آماده است به گونه‌ای که امروز کشورهایی متقاضی فعالیت در ایران هستند، همچنین بخش خصوصی و ایرانیان خارج از کشور نیز تقاضای فعالیت در ایران را دارند.

وی ادامه داد: باید با وحدت، همدلی و همزبانی، جهاد، اتحاد همه قوای کشور با هم و ... تلاش کنیم و شاهد ایرانی آبادتر و پر نشاط‌تر در ماه‌ها و سال‌های آینده باشیم.

رئیس جمهور یادآور شد: در زمینه ناوگان هوایی نیز تلاش گسترده‌ای در حال انجام است تا مردم از هواپیمای بهتر و مطمئن‌تری در سفرهای زیارتی و ضروری خود استفاده کنند؛ کاری که دولت در این هفته‌های اخیر انجام داد، انعقاد قرارداد 140 فروند هواپیمای مسافربری است که تحولی در این حوزه به شمار می‌رود، همین تحول در ناوگان ریلی و جاده‌ای هم انجام می‌شود زیرا باید سال‌های تحریم را جبران کنیم.
captcha