تعداد خانه‌های قرآنی استان مرکزی به 180 رسید
کد خبر: 3473249
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
شفیعی:

تعداد خانه‌های قرآنی استان مرکزی به 180 رسید

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به افتتاح 10 خانه قرآنی روستایی در ایام دهه فجر گفت: 24 خانه قرآنی در خمین، 20 خانه قرآنی در زرندیه، 16 خانه در ساوه، 14 خانه در کمیجان، 13 خانه در خنداب، 11 خانه در دلیجان، 11 خانه در فراهان، 9 خانه در آشتیان،5 خانه در محلات و 4 خانه قرآنی در تفرش و همچنین 28 خانه قرآنی در اراک و 25 خانه قرآنی در شازند فعالیت دارند.

به‌ گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان مرکزی  امروز، 17 بهمن‌ماه در نشست افتتاحیه 10 خانه قرآنی روستایی گفت: از سال 86 تاکنون هرساله در ایام‌الله دهه‌فجر به تعداد خانه‌های قرآنی روستایی افزوده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه استان مرکزی از 170 خانه قرآنی روستایی بهره‌مندست، افزود: با احتساب این 10 خانه قرآنی روستایی تعداد خانه‌های قرآنی به 180 می‌رسد که از این تعداد 28 خانه در اراک و 25 خانه در شازند مستقر هستند.
حجت‌الاسلام شفیعی از فعالیت 24 خانه قرآنی روستایی در خمین، 20 خانه قرآنی در زرندیه، ساوه، 16، کمیجان، 14، خنداب 13، دلیجان، 11، فراهان 11، آشتیان 9، محلات 5 و تفرش 4 خانه قرآنی خبر داد.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌هایی آموزش عمومی، متوسطه و تخصصی آموزشیاران و تربیت معلم قرآنی، اظهار کرد: بناست تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی را در سطوح شهری و روستایی متناسب با تقاضا و فضای آن منطقه انجام دهیم و هیچ تفاوتی بین مناطق قائل نباشیم.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه خانه‌های قرآنی روستایی از جنب‌و‌جوش خوبی برخوردارند، اظهار کرد: تجهیزات نرم‌افزاری جهت استفاده از ظرفیت‌ وجود دارد، لذا ما هدف خود که توسعه فرهنگ قرآنی است را در مناطق مختلف نهادینه خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: برحسب تقاضای شهرستان‌ها اختصاص خانه‌های قرآنی روستایی متفاوت است و این امر با برنامه‌های کارشناسی شده و اهداف پیشرو انجام می‌شود که امسال از این تعداد 8 خانه قرآنی روستای به اراک در بخش‌های مرکزی و ساروق، آشتیان و ساوه تخصیص پیدا کرده است.
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام داوود چمانی، معاون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان نیز در این نشست به تفاهم‌نامه داخلی بین دارالقرآن و معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: با انعقاد این تفاهم‌نامه نهضت قرآنی عظیمی در هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی صورت می‌گیرد.
وی اظهار کرد: با فعالیت روبه رشد خانه‌های قرآنی روستایی ما از این ظرفیت می‌توانیم در راستای آموزش هیئات مذهبی در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی استفاده کنیم، ما امروز گستره وسیعی از مباحث قرآنی در جامعه داریم که باید در تمامی ابعاد مورد توجه قرار گیرد؛ لذا توجه به فرمایش امام راحل که فرمودند؛ تربیت باید قرآنی باشد و رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند؛ کتاب انقلاب ما از قرآن گرفته شده است، حاکی از این مهم است که همه توجهات باید به سمت قرآن و مبانی تربیتی باشد.
حجت‌الاسلام چمانی بابیان این مهم که خاستگاه انقلاب اسلامی ما قرآن و آموزه‌های نهفته شده در این مصحف شریف است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه نظام اسلامی ما که ام‌القرای جهان اسلام است شایسته نیست که شاهد بی‌سوادی قرآنی باشد، امروز در رشته‌های مختلف قرآنی خدماتی صورت گرفته است، اما باید تلاش کرد تا نهضت قرآن‌آموزی که از سال‌ها قبل شروع شده به حد کمال خود برسد.
به‌گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان رئیس تبلیغات اسلامی اراک نیز در این نشست گفت: قرآن تبیان لکل شیء است و برای تمامی زوایای زندگی در بخش‌های مختلف راهکار دارد و چنگ زدن به این مصحف شریف ما را از گرداب و تباهی نجات می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه ما نباید نگران این باشیم که نهاد‌ها و افراد مختلف وارد حوزه قرآن شوند، اضافه کد: تمامی افراد حق دارند مباحث دینی و قرآنی را به بهترین وجه ممکن دنبال کنند، توجه به روخوانی و روان‌خوانی قرآن مقدمه‌ای بر فهم آیات الهی است و نباید انتظار داشت همه برنامه‌ها از ابتدا با نگرش تخصصی انجام شوند ‌فعالیت‌های قرآنی را باید پله پله به سمت تخصصی شدن پیش برد.
این مقام مسئول در پایان از گردهمایی پیشکسوتان قرآنی در اراک خبرداد و افزود: ما با برگزاری این نشست‌ها قصد داریم تا محافل قرآنی که مغفول مانده است را دوباره با حضور فعالین این حوزه احیا کرده و زمینه حضور نوجوانان و جوانان را بیش از پیش فراهم کنیم، حضور این قشر در کنار افراد پیشکسوت می‌تواند ایجاد انگیزه و به تربیت نخبگان قرآنی کمک کند.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
بي نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۷ - ۱۴:۳۵
1
0
خواستگاه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بي نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۷ - ۱۵:۳۰
1
0
لطفا كلمه درست نوشته شود
captcha